• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PROGETTI DI LAUREA FINALE
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PROGETTI DI LAUREA FINALE
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51239

    Título
    Which or what book do you prefer? An empirical study on Spanish students’ learning of English interrogative determiners
    Autor
    Valle Lovera, Alicia
    Director o Tutor
    Álvarez de la Fuente, María EstherAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    The teaching of English interrogative determiners to L2 English learners in Spain is usually lacking as most learners do not know how to use it. To substantiate the foregoing, this dissertation aims to provide an empirical approach to how Spanish students learn English interrogative determiners and if the grammatical features associated to these determiners affect the way these students understand them. In the experiment, L1 Spanish students of English are tested to choose the correct interrogative determiner to prove if they understand the difference between what and which as interrogative determiners. The results show that the way these structures [What + N / Which + N] are taught is not successful as the students’ do not distinguish when to use one determiner or the other, which leads to conclude that more attention should be paid to the teaching of these structures.
     
    La enseñanza de los determinantes interrogativos ingleses en España suele ser escasa, ya que la mayoría de estudiantes L1 español L2 inglés no saben utilizarlos. Con el fin de corroborar lo anterior, este trabajo pretende aportar una aproximación empírica de cómo los estudiantes españoles que están estudiando inglés aprenden dichos determinantes ingleses y si los rasgos gramaticales asociados a estos determinantes afectan a la forma de entenderlos. En el experimento, se somete a los estudiantes L1 de español L2 inglés a elegir el determinante interrogativo correcto para comprobar si entienden la diferencia entre Which y What. Los resultados muestran que la forma de enseñar estas estructuras [What+N/ Which+N] no tiene éxito, ya que los estudiantes no distinguen cuándo utilizar un determinante u otro, lo que lleva a concluir que se debe prestar más atención a la enseñanza de estas estructuras.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Interrogative determiners
    grammatical features
    Spanish students
    English teaching
    Determinantes interrogativos
    características gramaticales
    estudiantes de español
    enseñanza del inglés
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51239
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30870]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    TFG_F_2021_249.pdf
    Tamaño:
    278.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10