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dc.contributor.advisorFernández Fuertes, Raquel es
dc.contributor.authorArranz Gómez, Carmen
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2022-01-14T15:42:27Z
dc.date.available2022-01-14T15:42:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/51406
dc.description.abstractEnglish phrasal verbs pose a problem for L2 English learners. This study focuses on how L1 Spanish children deal with the use of phrasal verbs through the analysis of data collected from three different tasks and presented to two different groups of child learners. Both groups belong to the CLIL educational program and differ from each other because Group 1 has received extracurricular English classes while Group 2 has not. Results show that no meaningful differences appear across the two participants groups despite the greater exposure to English in the case of Group 1. After analyzing the results of both groups, it can be said that they have more problems with the syntactic dimension of phrasal verbs than with the semantic dimension since it is less difficult for them to guess the correct meaning of a phrasal verb, than detecting the change of order of the particle.es
dc.description.abstractLos verbos frasales ingleses suponen un problema para los estudiantes de inglés como segunda lengua. Este estudio se centra en cómo estos niños nativos de español se enfrentan a la utilización de los verbos frasales a través del análisis de los datos recogidos de tres tareas diferentes y presentadas a dos grupos distintos de alumnos. Ambos grupos pertenecen al programa educativo AICLE y se diferencian entre sí porque el Grupo 1 ha recibido clases de inglés extraescolares mientras que el Grupo 2 no. Se ha demostrado que los resultados no han sido demasiado significativos a pesar de la mayor exposición al inglés del Grupo 1. Después de analizar los resultados de ambos grupos, se puede decir que ellos muestran más problemas con la dimensión sintáctica de los verbos frasales que con la dimensión semántica ya que les resulta menos complicado adivinar el significado correcto de un verbo frasal, que detectar el cambio de orden de la partícula.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationPhrasal verbses
dc.subject.classificationL1 Spanish childrenes
dc.subject.classificationL2 English learnerses
dc.subject.classificationdifficultyes
dc.subject.classificationsemantic dimensiones
dc.subject.classificationsyntactic dimensiones
dc.subject.classificationVerbos frasaleses
dc.subject.classificationniños nativos de españoles
dc.subject.classificationestudiantes de inglés como segunda lenguaes
dc.subject.classificationdificultades
dc.subject.classificationdimensión semánticaes
dc.subject.classificationdimensión sintácticaes
dc.titleHow L2 English children deal with the semantic and syntactic dimension of phrasal verbses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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