• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico
    • Sociología y tecnociencia - 2022 - Vol.12 Núm. 2
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS DE L' UNIVERSITÉ
    • Revistas de la UVa
    • Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico
    • Sociología y tecnociencia - 2022 - Vol.12 Núm. 2
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/55321

    Título
    Challenges and opportunities of maker culture for the digitalization of Spanish society
    Autor
    Tabarés, Raúl
    Bartolome Campino, Tatiana
    García Valbuena, Jorge
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Documento Fuente
    Sociology and Technoscience; Vol. 12 No. 2 (2022): Science, society, technological and communicational transformations. pags. 206-227
    Résumé
    The popularization of the "maker culture" has facilitated the emergence of various spaces worldwide that facilitate the dissemination of knowledge and skills associated with emerging technologies. This article analyzes them with special emphasis on the Spanish territory. Focusing on two institutionalization examples of this type of spaces (Ikaslab Sarea and Xarxa d'Ateneus de Fabricació), we explore the opportunities and challenges they present for citizen empowerment. We argue that the institutionalization of these spaces should move away from technocentric approaches and bet on a model based on the development of skills, values and experiences that contribute to a responsible digitization.
    ISSN
    1989-8487
    DOI
    10.24197/st.2.2022.206-227
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/sociotecno/article/view/6291
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/55321
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Sociología y tecnociencia - 2022 - Vol.12 Núm. 2 [17]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    revistas_uva_es__sociotecno_article_view_6291_4814.pdf
    Tamaño:
    962.9Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10