• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56688

    Título
    Intervención en un caso de TEL desde el uso del metalenguaje
    Autor
    Diez Fernández, Adriana
    Director o Tutor
    Álvarez Cañizo, MartaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En diversas ocasiones, y por factores de distinta índole, el lenguaje y la capacidad de comunicación que presentan los niños se encuentra limitada. Es el Trastorno Específico del Lenguaje (TEL), uno de esos condicionantes, una patología del lenguaje muy heterogénea y con multitud de dificultades lingüísticas asociadas. Tomando conciencia de la necesidad que supone atender los trastornos del lenguaje para el desarrollo personal y social de alumnado, en el presente TFG se plantea una intervención en un caso de TEL desde el uso del Metalenguaje, lenguaje que se emplea para describir y hablar de la propia lengua, y cuya implantación en la intervención supone grandes beneficios para la mejora del desarrollo lingüístico del alumno. Tras una fundamentación teórica previa, se diseña la propuesta de intervención mencionada, en la que se recogen todos aquellos aspectos y procesos necesarios para que su desarrollo sea óptimo, entre los que destacan la metodología y las actividades propuestas, elementos con un componente lúdico y activo.
     
    Sometimes, and due to different kinds of factors, the language and communication capacity that children present is limited. It is the Specific Language Disorder (SLI), that is one of those determining factors, a very heterogeneous language pathology and with a multitude of associated linguistic difficulties. Aware of the need to address language disorders for the personal and social development of students, in this final degree work an intervention is proposed in a case of SLI from the use of Metalanguage, a language used to describe and talk about the own language, and whose implementation in the intervention entails great benefits for the improvement of the student's linguistic development. After a previous theoretical foundation, the mentioned intervention proposal is designed, in which all those aspects and processes necessary for its optimal development are collected, among which the methodology and the proposed activities stand out, elements with a playful and active component.
    Palabras Clave
    Trastorno Específico del Lenguaje
    Metalenguaje
    Audición y lenguaje
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/56688
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30838]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G5583.pdf
    Tamaño:
    1.801Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10