• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/57306

    Título
    Comunidades terapéuticas y educación social
    Autor
    Muñoz Oncalada, Cristina
    Director o Tutor
    Quintana Nieto, Judith
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    El campo de las comunidades terapéuticas como centros de rehabilitación y reinserción ha sido documentado y estudiado proporcionándonos una amplia diversidad de documentos que muestran la importancia de estos recursos de prevención indicada. En estos espacios, cobra importancia el papel de la Educación Social, por lo que debemos conocer las funciones, intervenciones y relaciones de este profesional en el contexto de las comunidades. Para ello, este trabajo pretender dar respuesta a esta cuestión a través de la literatura pedagógica así como el acercamiento a una comunidad y sus agentes implicados. De los datos recopilados se evidencian los aportes e importancia del saber y saber hacer de los educadores sociales en este contexto y ámbito de intervención.
     
    The figure of therapeutic communities as rehab centers and reinsertion centers has been documented and studied beforehand, and for this reason It offers us a diverse and wide variety of documents, essays and resources showing their importance in helping to prevent drug addiction. In this context we can explain the importance of the social educator figure, what are their duties, how to intervene and what are their professional means at the therapeutic communities. This essay´s purpose is to answer those questions through paedagocical literature and to familiarise with a particular community and the role of the other experts involved. We can prove the importance of social educators and their practical knowledge in this specific kind of environment with the information provided in the present essay.
    Materias Unesco
    5801 Teoría y Métodos Educativos
    6103.08 Rehabilitación
    Palabras Clave
    Educación Social
    Comunidades Terapéuticas
    Adicciones
    Prevención
    Intervención socioeducativa
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/57306
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [33089]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L3274.pdf
    Tamaño:
    969.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10