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dc.contributor.advisorSáez Hidalgo, Ana es
dc.contributor.authorGlynn Jiménez, Daniel
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2023-02-02T09:46:33Z
dc.date.available2023-02-02T09:46:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/58464
dc.description.abstractThis undergraduate dissertation comparatively analyses how fictionality is built in Miguel de Cervantes’ El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha (1605) and Salman Rushdie’s Quichotte (2019) with the aid of the Possible Worlds Theory. The aim is to determine how the theory can be used to study fictionality in these novels and how it accentuates the social critique the authors were striving for. The novels illustrate the societies of their respective timeframes in a light that causes the traditional perception of reality to become oneiric, calling into question the principles and values of the society of each respective author. By providing a method to study multiple layering of meanings and multidisciplinary nature, the Possible Worlds Theory proves to be a most suitable tool for the comparative analysis of fiction in Cervantes's masterpiece and Rushdie’s novel.es
dc.description.abstractEste Trabajo de Fin de Grado analiza comparativamente cómo se construye la ficcionalidad en El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha (1605) de Miguel de Cervantes y Quichotte (2019) de Salman Rushdie con la ayuda de la Teoría de los Mundos Posibles. El objetivo es determinar cómo se puede utilizar la teoría para estudiar la ficcionalidad en estas novelas y cómo acentúa la crítica social que los autores buscaban. Las novelas ilustran las sociedades de sus respectivas épocas bajo una luz que hace que la percepción tradicional de la realidad se vuelva onírica, cuestionando los principios y valores de la sociedad de cada respectivo autor. Al proporcionar un método para estudiar las múltiples capas de significados y la naturaleza multidisciplinaria, la Teoría de los Mundos Posibles demuestra ser una herramienta más que certera para el análisis comparativo de la ficción en la obra maestra de Cervantes y la novela de Rushdie.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationPossible Worlds Theoryes
dc.subject.classificationMiguel de Cervanteses
dc.subject.classificationSalman Rushdiees
dc.subject.classificationQuijotees
dc.subject.classificationQuichottees
dc.subject.classificationFictiones
dc.subject.classificationLiquid worldses
dc.subject.classificationTeoría de los Mundos Posibleses
dc.subject.classificationFicciónes
dc.subject.classificationMundos líquidoses
dc.titleRushdie meets Cervantes: Mirrors, Fiction and Possible Worlds in Don Quijote and Quichottees
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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