• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58560

    Título
    Gamification in the classroom for english language vocabulary acquisition and reinforcement
    Autor
    Fernández Lastras, Pablo
    Director o Tutor
    González-Cascos Jiménez, ElenaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Abstract
    The main objective of this Final Degree Project is to demonstrate the usefulness of gamified tools in English vocabulary acquisition. These benefits of the use of gamification in English language learning are discussed from two different points of view: teacher and student. In order to reach this objective, a methodology has been proposed to research these advantages of gamification in this aspect of the English language mentioned above. This investigation project employs Socrative, a tool introduced to the students of a language academy. Its innovation for the students and its appropriate planning contributed to successfully obtaining the results of the methodology
     
    El objetivo principal de este Trabajo de Fin de Grado (TFG) es demostrar la utilidad de las herramientas gamificadas en la adquisición de vocabulario en lengua inglesa. Estos beneficios de la utilización de la gamificación en el aprendizaje de la lengua inglesa se analizan desde dos puntos de vista diferentes: profesor y estudiante. Para poder lograr este objetivo, se ha propuesto una metodología para investigar estas ventajas de la gamificación sobre este aspecto de la lengua inglesa mencionado previamente. Este proyecto de investigación se lleva a cabo con Socrative, una herramienta presentada a los estudiantes de una academia de idiomas. Su novedad y planificación apropiada han contribuido a la obtención con éxito de los resultados metodológicos
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    ICTs
    Gamification
    English language
    Teaching
    Vocabulary
    Socrative
    Gamificación
    Lengua inglesa
    Enseñanza
    Vocabulario
    Departamento
    Departamento de Filología Inglesa
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58560
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG_F_2022_079.pdf
    Tamaño:
    1.496Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10