dc.contributor.advisor | Herrero Quirós, Carlos | es |
dc.contributor.author | Jubitero Espeso, Tamara | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2023-02-17T15:57:55Z | |
dc.date.available | 2023-02-17T15:57:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/58693 | |
dc.description.abstract | Detective novels are one of the most popular literary genres in the English language.
However, although several writers have contributed to this literary formula, the most
prominent author is undoubtedly Agatha Mary Clarissa Christie (1890 - 1976). Christie
is a best-selling crime and mystery author who is often regarded as the genre's finest
exponent. This Bachelor’s Thesis is largely concerned with evaluating detective fiction,
especially the subgenres of thriller and whodunit, in two of Christie’s best-known
masterpieces: The Murder of Roger Ackroyd (1926) and And Then There Were None
(1939). An in-depth examination of both works is provided here in order to prove the
representation of both subgenres in Christie’s ouvre and to contrast their differences, as
well as to determine which typology prevails in each case | es |
dc.description.abstract | Las novelas detectivescas son uno de los géneros literarios más populares en lengua
inglesa. Sin embargo, aunque diferentes escritores han contribuido a este formato
literario, la autora más destacada es sin duda Agatha Mary Clarissa Christie (1890 - 1976).
Christie es una autora de best-sellers de crimen y misterio, considerada el mejor
exponente del género. Este proyecto se encarga en gran medida de evaluar la ficción
detectivesca, especialmente los subgéneros thriller y whodunit, en dos conocidas novelas
de esta autora: El asesinato de Roger Ackroyd (1926) y Y no quedó ninguno (1939). Se
ofrece un análisis en profundidad de ambas obras para demostrar la presencia de ambos
subgéneros en la producción novelística de Agatha Christie y contrastar sus diferencias,
así como para determinar qué tipología prevalece en cada caso. | es |
dc.description.sponsorship | Departamento de Filología Inglesa | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Agatha Christie | es |
dc.subject.classification | Detective fiction | es |
dc.subject.classification | Thriller | es |
dc.subject.classification | Whodunit | es |
dc.subject.classification | Crime fiction | es |
dc.subject.classification | Best-seller | es |
dc.subject.classification | Ficción detectivesca | es |
dc.subject.classification | Novela de crimen | es |
dc.subject.classification | Superventas | es |
dc.title | “Everything is simple if you arrange the facts methodically": A Narratological Approach to Agatha Christie's Fictional Mysteries | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |