• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Historia del Arte
    • DEP39 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • WISSENSCHAFTLICHE ARBEITEN
    • Departamentos
    • Dpto. Historia del Arte
    • DEP39 - Artículos de revista
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59079

    Título
    Cultural hybridization in christian China: The art of cloisonné at the service of God
    Autor
    Parada López de Corselas, Manuel
    Vela Rodrigo, Alberto Ángel
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    MDPI
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Religions, 2021, vol. 12, n. 12, 1103
    Zusammenfassung
    The usual conception of traditional Chinese art tends to forget the existence of a rich cultural legacy of Christian origin that has been reflected in the manufacture of ritual objects for the convert communities and European missionaries in China. Among the most used techniques, cloisonné stands out, with important liturgical or decorative pieces treasured by missionaries and collectors, many of them in Western museums today. This work tries to make an approximation to some of those ritual objects used by the Christian Chinese communities that reflect the great influence that the Western artistic models had in the conception of art as a result of the cultural hybridization between both worlds.
    Materias (normalizadas)
    Esmalte y esmaltado
    Artes decorativas
    Liturgia
    Cristianismo
    Materias Unesco
    5506.02 Historia del Arte
    Palabras Clave
    Chinese art
    Christianity
    Cloisonné
    Missionaries
    Arte chino
    Cristiandad
    Esmaltado
    Misioneros
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/rel12121103
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/2077-1444/12/12/1103
    Propietario de los Derechos
    © 2021 The Authors
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59079
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP39 - Artículos de revista [114]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    Cultural-Hybridization-in-Christian-China.pdf
    Tamaño:
    5.855Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Atribución 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10