• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PUBLICACIONES UVa
    • Revistas de la UVa
    • Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico
    • Sociología y tecnociencia - 2023 - Vol.13 Núm. 1
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PUBLICACIONES UVa
    • Revistas de la UVa
    • Sociología y tecnociencia: Revista digital de sociología del sistema tecnocientífico
    • Sociología y tecnociencia - 2023 - Vol.13 Núm. 1
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59268

    Título
    The Role of Airlines in Promoting Halal Tourism
    Autor
    Marlinda, Ajeng Puspa
    Tamara, Amelia Puspa
    Sambora, Riky
    Al-Fadhat, Faris
    Jubba, Hasse
    Cipto, Bambang
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Documento Fuente
    Sociología y tecnociencia; Vol. 13 No. 1 (2023): Development, the Politics of Change, Contestation, and Adaptation in Contemporary Southeast Asia pags. 145-164
    Resumen
    Moslim consumers are one of the rapidly rising market segments. Tourism staff should pay attention to Moslim needs. From there, the halal tourism model is increasingly echoed. The study finds that the role of airlines in promoting halal tourism consists of several things. This includes fulfilling Moslem-friendly airport facilities, providing Moslem-friendly airlines, equipping airlines with halal meals, achieving world halal tourism, putting halal tourism logos, increasing the digital service of Moslem-friendly airlines, and advertising in media. Although several previous papers have provided knowledge about airlines in halal tourism at a glance, there is a scarcity of research that has ever examined airlines as promotional vehicles in halal tourism as the main topic—the majority of research is limited to discuss airlines studies generally viewed from a halal tourism perspective.
    Materias (normalizadas)
    Sociología
    ISSN
    1989-8487
    DOI
    10.24197/st.1.2023.145-164
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/sociotecno/article/view/7474
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59268
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Sociología y tecnociencia - 2023 - Vol.13 Núm. 1 [13]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    revistas_uva_es__sociotecno_article_view_7474_5258.pdf
    Tamaño:
    459.0Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10