• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ricerca

    Tutto UVaDOCArchiviData di pubblicazioneAutoriSoggettiTitoli

    My Account

    Login

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Mostra Item 
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorio de Adquisición del Lenguaje (UVALAL)
    • UVALAL - Capítulos de monografías
    • Mostra Item
    •   UVaDOC Home
    • PRODUZIONE SCIENTIFICA
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorio de Adquisición del Lenguaje (UVALAL)
    • UVALAL - Capítulos de monografías
    • Mostra Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59497

    Título
    Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults
    Autor
    Gómez Carrero, TamaraAutoridad UVA Orcid
    Ogneva, Anastasiia
    Año del Documento
    2023
    Editorial
    Prensas de la Universidad de Zaragoza
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Gómez Carrero, Tamara & Ogneva, Anastasiia (2023). Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults. En: Ariño-Bizarro, Andrea, López-Cortés, Natalia y Pascual, Daniel (eds) "En torno al lenguaje: aportaciones al estudio lingüístico". Prensas de la Universidad de Zaragoza, 2023, p. 251-268.
    Abstract
    The acquisition of Spanish grammatical gender has been widely investigated in the L2 and 2L1 literatures. Previous studies have focused on identifying the difficulties L2 speakers encounter and on whether they attain a native-like performance. This has been widely researched with ungendered L1 speakers (mainly English) and with gendered languages such as Russian or German. This chapter aims at reviewing the most relevant works recently published on the acquisition of grammatical gender in L2 Spanish by setting the focus on the role played by the gender transparency of the noun and how the latter influences the speaker’s acquisition depending on the presence or absence of gender in their L1.
    Materias (normalizadas)
    Lingüística
    Materias Unesco
    57 Lingüística
    ISBN
    978-84-1340-635-0
    Version del Editor
    https://puz.unizar.es/2811-en-torno-al-lenguaje-nuevas-aproximaciones-al-estudio-lingueistico.html
    Propietario de los Derechos
    © 2023 Prensas de la Universidad de Zaragoza
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/59497
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • UVALAL - Capítulos de monografías [18]
    Mostra tutti i dati dell'item
    Files in questo item
    Nombre:
    Revisiting-gender-UZA.pdf
    Tamaño:
    310.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Mostra/Apri
    Atribución-CompartirIgual 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10