• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62386

    Título
    Propuesta de intervención en un caso de Trastorno Específico del Lenguaje utilizando el cuento como recurso didáctico
    Autor
    Sáez Alonso, Irene
    Director o Tutor
    San Antolin Gil, MartaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    En diversas ocasiones, y por factores distintos, la comunicación y el lenguaje de los niños pueden verse limitados por diversos trastornos. Uno de ellos es el Trastorno Específico del Lenguaje o TEL, una patología del lenguaje muy heterogénea con multitud de dificultades lingüísticas asociadas. Tanto la detección precoz como la intervención son importantes en esta patología para evitar que se prolongue en el tiempo o que las dificultades se vuelvan más graves. Por ello, el presente estudio plantea una propuesta de intervención para un caso real de TEL a través del cuento infantil como recurso principal. La intervención está fundamentada en una revisión teórica previa y en ella se recogen todos los aspectos necesarios para que su desarrollo sea óptimo, como los objetivos, la metodología, la temporalización y las sesiones realizadas. Los resultados de la intervención confirman la utilidad del cuento como recurso didáctico y la importancia de la individualización de la intervención en función de las características del niño.
     
    On several occasions, and due to different factors, children's communication and language may be limited by various disorders. One of them is Specific Language Disorder or SLD, a very heterogeneous language pathology with a multitude of associated linguistic difficulties. Both early detection and intervention are important in this pathology to prevent it from becoming prolonged in time or for the difficulties to become more severe. For this reason, the present study proposes an intervention proposal for a real case of SLI using the children's story as the main resource. The intervention is based on a previous theoretical review and includes all the necessary aspects for its optimal development, such as the objectives, methodology, timing and sessions carried out. The results of the intervention confirm the usefulness of the story as a didactic resource and the importance of individualizing the intervention according to the characteristics of the child.
    Palabras Clave
    Trastorno Específico del Lenguaje
    Cuento infantil
    Comunicación y lenguaje
    Departamento
    Departamento de Psicología
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/62386
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30856]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6348.pdf
    Tamaño:
    5.055Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10