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dc.contributor.advisor | Mujcinovic, Sonja | es |
dc.contributor.author | González Campos, María | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-01-03T09:51:45Z | |
dc.date.available | 2024-01-03T09:51:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63922 | |
dc.description.abstract | Following the Null Subject Parameter, Spanish is a [+null subject] language whereas English is a [- null subject] language. In language contact situations, crosslinguistic influence is expected. The main objective of this dissertation is to provide an analysis of null subjects by L1 Spanish L2 English speakers. The participants were classified in three groups according to their English proficiency level: high, medium and low. They had to complete a Grammaticality Judgment Task (GJT). The analysis of the data reveals that none of the three groups exhibits crosslinguistic influence from the L1 into the L2 when judging subjects. In general, participants were able to distinguish sentences with null subjects from sentences with overt subjects. However, the results also show that there is a clear relationship between the level of proficiency and how accurately participants judged sentences; the higher the level of proficiency, the better they judge the grammaticality of subjects. | es |
dc.description.abstract | Siguiendo el Parámetro de Sujeto Nulo, el español se clasifica como una lengua [+sujetos nulos], mientras que el inglés no. En situaciones de contacto lingüístico, cabe esperar una influencia interlingüística. El objetivo de este trabajo es analizar los sujetos nulos por hablantes L1 español L2 inglés. Los participantes fueron clasificados de acuerdo a su nivel de inglés: alto, medio y bajo. Tuvieron que completar una tarea para juzgar la gramaticalidad de los sujetos. El análisis de los datos revela que ninguno de los grupos muestra una influencia lingüística de la L1 a la L2 a la hora de juzgar los sujetos. En general, todos los participantes fueron capaces de distinguir los sujetos gramaticales de los agramaticales. Los resultados también muestran que hay una relación entre el nivel de competencia y lo acertado que los participantes juzgan las oraciones: cuánto más alto es el nivel de competencia, mejor juzgan los sujetos. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Null Subject Parameter (NSP) | es |
dc.subject.classification | Grammaticality Judgment Task (GJT) | es |
dc.subject.classification | L1 Spanish | es |
dc.subject.classification | L2 English | es |
dc.subject.classification | Crosslinguistic influence | es |
dc.subject.classification | Parámetro de Sujeto Nulo | es |
dc.subject.classification | Prueba para juzgar la gramaticalidad | es |
dc.subject.classification | L1 español | es |
dc.subject.classification | L2 inglés | es |
dc.subject.classification | Influencia interlingüística | es |
dc.title | Grammaticality judgment of null subjects by L1 Spanish speakers learning English | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [29647]
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