• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • STUDIENABSCHLUSSARBEITEN
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63926

    Título
    Gender roles and leadership in cartoons: recess, the animated series
    Autor
    Gutiérrez López, Celia
    Director o Tutor
    Herrero Quirós, CarlosAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2023
    Titulación
    Grado en Estudios Ingleses
    Zusammenfassung
    Recess is a cartoon series that premiered in 1997. This series continued to be televised on Disney Channel for many more years, being one of the most influential series for children. The aim of this study is to analyze if leaders tend to be male or female, and to study how each leader is characterized. In order to conduct the analysis, we will outline a theoretical background where we will develop ideas concerning gender roles and stereotypes that are shaped around the position of a leader as well as the representation of women in cartoon series. The analysis will consist of four parts: the characters’ group structure, the characterization of main and second leaders, and a study of the relationship between the main characters and the leaders. The findings will determine which gender is more likely to exercise leadership, and how gender is portrayed is this animated cartoon.
     
    La Banda del Patio es una serie de dibujos animados que se estrenó en 1997. Esta serie se siguió emitiendo durante muchos años más en Disney Channel, siendo una de las series más influyentes para niños. El objetivo es analizar si los líderes tienden a ser hombres o mujeres, y ver cómo se representan. Para ello, realizaremos una marco teórico en el que desarrollaremos ideas sobre los roles de género y los estereotipos que se configuran en torno a los líderes, así como la representación de la mujer en los dibujos animados. El análisis consta de cuatro partes: la estructura grupal en la que se organizan los personajes, la descripción de los líderes principales y secundarios, y un estudio de la relación entre los personajes principales y los líderes. Las conclusiones determinarán qué género tiende a ejercer el liderazgo y cómo se representa la categoría de género en esta serie.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Stereotypes
    Cartoon series
    Leadership
    Gender roles
    Children audiences
    Feminism
    Estereotipos
    Serie de dibujos
    Liderazgo
    Roles de género
    Público infantil
    Feminismo
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/63926
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30858]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    TFG_F_2023_088.pdf
    Tamaño:
    51.40Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10