Mostra i principali dati dell'item

dc.contributor.advisorAntolín Fernández, Andreaes
dc.contributor.authorDelshad Rezaee, Parisa
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-01-04T11:34:52Z
dc.date.available2024-01-04T11:34:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/64092
dc.description.abstractFolklore is American singer and songwriter Taylor Swift’s eighth studio album. This dissertation will analyse twelve songs from the album in relation to women’s folklore, feminist coding strategies and common themes and topics that appear in the representation of women in popular culture and in literature. Some of these topics are female rage, female madness, guilt, or the different expectations from men and women. The strategies that are used to deal with these topics are appropiation, trivialization, or incompetence, among others. This dissertation will also explore the limitations of Swift’s representation related to the newest wave of feminism. Ultimately, this analysis will try to prove the contribution of Taylor Swift’s folklore as part of women’s folklore and culture, as it has been considered as a piece of art written by a woman, about women, and meant for women to understand.es
dc.description.abstractFolklore es el octavo album de estudio de la cantante y compositora estadounidense Taylor Swift. Este Trabajo de Fin de Grado analizará doce canciones contenidas en el album en relación al folklore de las mujeres, estrategias de codificación feministas y temas frecuentes que aparecen en la representación de las mujeres en la cultura popular y en la literatura. Algunos de estos temas son la ira femenina, la locura femenina, la culpa o las diferentes expectativas que se tienen respecto a los hombres y las mujeres. Las estrategias usadas para hablar de estos temas son apropiación, trivialización o incompetencia, entre otras. Este Trabajo de Fin de Grado también explorará las limitaciones de la representación que Taylor Swift hace en relación a la última ola de feminismo. En general, este análisis tratará de demostrar la contribución de folklore de Taylor Swift como parte del folklore y la cultura de las mujeres, puesto que se lo considera una pieza artística escrita por una mujer, sobre mujeres, y pensada para mujeres.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationFolklorees
dc.subject.classificationFolklore (album)es
dc.subject.classificationTaylor Swiftes
dc.subject.classificationFeminismes
dc.subject.classificationCoding strategieses
dc.subject.classificationWomen’s representationes
dc.subject.classificationEstrategias de codificaciónes
dc.subject.classificationFeminismoes
dc.subject.classificationRepresentación de las mujereses
dc.title“No One Likes a Mad Woman”: Women’s Folklore and Representation in folklore by Taylor Swiftes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in questo item

Thumbnail

Questo item appare nelle seguenti collezioni

Mostra i principali dati dell'item