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dc.contributor.advisorCano Echevarría, Berta es
dc.contributor.authorBlanco Fragua, Marta
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-01-08T12:40:07Z
dc.date.available2024-01-08T12:40:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/64287
dc.description.abstractThe Female Gothic is characteristic due to its powerful male characters and its enigmatic setting. The masculine protagonist, referred to as ‘Byronic hero’, is a mysterious and tragic character. He manipulates those that surround him, especially the heroine. The setting is usually a magnificent manor, which is as important in the novel as the characters themselves. These mansions create a dark and gloomy atmosphere, provoking the same feeling of uneasiness that the Byronic heroes do. This study is based on the analysis of the main masculine characters and their respective manors in the novels Jane Eyre by Charlotte Brontë and Rebecca by Daphne du Maurier. The relationship between the proprietors and their manors is explored to understand how in both novels, part of the proprietor’s identity is provided by their estate. Thus, although being written a hundred years apart, the discussion presents many of the features that these novels have in common.es
dc.description.abstractEl gótico femenino se caracteriza por sus poderosos personajes masculinos y su enigmática ambientación. El protagonista masculino, denominado ‘héroe byroniano’, es un personaje misterioso y trágico que manipula a quienes le rodean, especialmente a la heroína. El lugar donde se desarrolla la historia suele ser una magnífica mansión, que tiene tanta importancia en la novela como los propios personajes. Estas mansiones crean una atmósfera oscura y lúgubre, provocando la misma sensación de desasosiego que los héroes byronianos. Este estudio se basa en el análisis de los principales personajes masculinos y sus respectivas mansiones en las novelas Jane Eyre de Charlotte Brontë y Rebecca de Daphne du Maurier. Se analiza la relación entre los propietarios y sus mansiones para comprender cómo en ambas novelas, parte de la identidad del propietario viene determinada por su propiedad. De este modo, a pesar de haber sido escritas con cien años de diferencia, la disertación presenta muchos de los rasgos que estas novelas tienen en común.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationFemale Gothices
dc.subject.classificationJane Eyrees
dc.subject.classificationRebeccaes
dc.subject.classificationByronic heroes
dc.subject.classificationGothic mansiones
dc.subject.classificationMasculinityes
dc.subject.classificationGótico femeninoes
dc.subject.classificationHéroe byronianoes
dc.subject.classificationMansión góticaes
dc.subject.classificationMasculinidades
dc.titleByronic heroes and their manors: reflections of masculinity in the Gothic mansions portrayed in Charlotte Brontë’s Jane Eyre and Daphne du Maurier’s Rebeccaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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