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dc.contributor.advisor | González-Cascos Jiménez, Elena | es |
dc.contributor.author | Ortega Ureta, Mariana | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-01-16T16:43:28Z | |
dc.date.available | 2024-01-16T16:43:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64617 | |
dc.description.abstract | Pronunciation is an area of language teaching which has undergone a major development thanks to the empirical studies, leading to the great progress in the current teaching panorama. Thanks to the CEFR and the Companion Volume, clear guidelines were established, giving more important to this area. Pronunciation teaching was based on communication, with the term ‘intelligibility’, which refers to make ourselves understood when communicating. This dissertation aims to focus in Spanish speakers in two aspects. Firstly, compiling the main difficulties that should be considered due to the difference in the phonemic systems between both languages. Secondly, on a review of the BOECYL, the document which guides teaching in Castilla y León, whose guidelines in pronunciation are neither clear nor descriptive enough. Therefore, there will be a proposal on those aspects that could be enhanced, so that pronunciation curricula is more specific and based on communication. | es |
dc.description.abstract | La pronunciación es un área de la enseñanza de la lengua que ha experimentado un gran desarrollo gracias a los estudios empíricos, provocando un gran progreso en el panorama de la enseñanza. Gracias al CEFR y al Companion Volume, se establecieron directrices claras, dando más importacia a este area. Se basó la enseñanza de la pronunciatión en la comunication, con el término ‘inteligibilidad’, que se refiere a hacerse entender cuando se está comunicando algo. Este TFG tiene como objetivo enfocarse en los hablantes de español en dos aspectos. Primero, recopilar las dificultades principales que deben considerarse dada la diferencia en los sistemas ponemicos entre ambos idiomas. Segundo, una evaluación del BOECYL, el documento que guía la enseñanza en Castilla y León, cuyas pautas no son lo suficientemente claras ni descriptivas. Por ello, se incluirá una propuesta de los aspectos que pueden mejorarse, para que el curriculo de la pronunciación sea más especifico y basado en la comunicación. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | pronunciation teaching | es |
dc.subject.classification | CV | es |
dc.subject.classification | intelligibility | es |
dc.subject.classification | BOECYL | es |
dc.subject.classification | Spanish speakers | es |
dc.subject.classification | enseñanza de la pronunciación | es |
dc.subject.classification | inteligibilidad | es |
dc.subject.classification | hablantes de español | es |
dc.title | An Overview of the Teaching of Pronunciation to Spanish Students in Secondary Education | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |
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- Trabajos Fin de Grado UVa [29685]
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