• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
    • DEP97 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y de la Matemática
    • DEP97 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64898

    Título
    An examination of epistemic beliefs about History in initial teacher training: a comparative analysis between primary and secondary education prospective teachers
    Autor
    Miguel Revilla, DiegoAutoridad UVA Orcid
    Carril Merino, María TeresaAutoridad UVA
    Sánchez Agusti, MaríaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    Taylor & Francis
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    The Journal of Experimental Education, 2021, vol. 89, n.º, p. 54-73
    Resumen
    Epistemic beliefs about history can influence the way educators address this discipline with their students. This mixed-methods study establishes a comparison between three groups: secondary education, and both second-year and third-year primary education social studies pre-service teachers. Using a sample of 430 participants, the Beliefs About History Questionnaire (BHQ) was applied to quantitatively assess the level of agreement with three stances (copier, borrower, and criterialist) and the consistency of the answers. Responses were also codified and qualitatively examined. While all groups favored a criterialist stance, secondary education pre-service teachers showed more nuanced and consistent visions than their primary education counterparts. A discussion is presented on the role of initial teacher training and on the characterization of epistemic cognition in history.
    Materias Unesco
    5803.02 Preparación de Profesores
    Palabras Clave
    Epistemic beliefs
    Epistemic cognition
    History education
    Initial teacher training
    Secondary education
    Primary education
    ISSN
    0022-0973
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1080/00220973.2020.1718059
    Patrocinador
    Este trabajo contó con el apoyo del MInisterio de Economía, Industria y Competitividad del Gobierno de España (MINECO), y cofinanciado por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER), bajo la Subvención EDU2013-43782-P
    Version del Editor
    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00220973.2020.1718059
    Propietario de los Derechos
    Taylor & Francis
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/64898
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP97 - Artículos de revista [131]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    The Journal of Experimental Education.pdf
    Tamaño:
    1.842Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10