• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Pedagogía
    • DEP54 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Pedagogía
    • DEP54 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65168

    Título
    Efectos de un programa de formación del profesorado en la motivación y satisfacción de los estudiantes de historia en enseñanza secundaria
    Autor
    Gómez-Carrasco, Cosme J
    Rodríguez Medina, JairoAutoridad UVA Orcid
    Miralles Martínez, Pedro
    Arias González, Victor BenitoAutoridad UVA
    Año del Documento
    2021-01-18
    Editorial
    Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea: Departamento de Psicodidáctica
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Gómez Carrasco, C. J., Rodríguez-Medina, J., Miralles Martínez, P., & Arias González, V. B. (2021). Effects of a teacher training program on the motivation and satisfaction of history secondary students. Revista de Psicodidáctica (English Ed.), 26(1), 45–52. https://doi.org/10.1016/j.psicoe.2020.08.001
    Resumen
    History classes in Secondary Education form a teaching and learning space with practices that are nour- ished by two traditional epistemological and methodological models. To counter these models, a training program was carried out in the specialty of Geography and History of the Teacher Training Master’s aimed at changing their methodological and epistemological concepts and the design of innovative training units. The effects are evaluated through the implementation of these training units in curricular prac- tices. This evaluation was with a pre-test and post-test formed by two scales (motivation and satisfaction). The analysis strategy was developed in two phases. In the first, the longitudinal factorial invariance is checked, progressively analyzing this invariance between the pre-test and post-test scales. In the second, a second-order growth model or factor curve is applied to assess the change in latent variables between the pre-test and the post-test. After the application of the program, a substantial increase in student motivation and satisfaction was observed. This increase was most visible in motivation, due to the low initial levels of the students.
    Materias (normalizadas)
    Educación
    Formación del profesorado
    Materias Unesco
    Formación del Profesorado
    Palabras Clave
    Educación histórica, Metodología didáctica, Formación del Profesorado, Motivación, Satisfacción
    ISSN
    1136-1034
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1016/j.psicod.2020.07.002
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades PGC2018-094491-B-C33
    Fundación Séneca 35500/20638/JLI/18
    Version del Editor
    https://ojs.ehu.eus/index.php/psicodidactica/article/view/23352/20725
    Propietario de los Derechos
    © 2020 Universidad de País Vasco. Published by Elsevier España, S.L.U. All rights reserved.
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65168
    Tipo de versión
    Versión publicada
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP54 - Artículos de revista [151]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Effectsteachertraining.pdf
    Tamaño:
    522.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10