• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Organización de Empresas y Comercialización e Investigación de Mercados
    • DEP53 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65259

    Título
    Knowledge Management and Sustainable Balanced Scorecard: Practical Application to a Service SME
    Autor
    Ferber Pineyrua, Diego G.
    Redondo Castán, AlfonsoAutoridad UVA Orcid
    Pascual Ruano, José AntonioAutoridad UVA
    Gento Municio, Ángel ManuelAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2021
    Editorial
    Multidisciplinary Digital Publishing Institute
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Sustainability, 2021, vol. 13, no 13, p. 7118.
    Resumen
    Many works highlight the importance and added value of Corporate Social Responsibility (CSR) in companies, as well as the role of Knowledge Management (KM) for their revitalization, but even more important is to ensure that all efforts and resources are aligned with the organization’s strategic objectives (Balanced Scorecard, BSC). The aim of this work is to integrate BSC, CSR and KM based on the results of two previous researches: one on BSC–CSR and the other on KM, both of a projective nature (description-action-contrast). The research carried out has made it possible to identify 45 KM indicators, 102 CSR indicators and their corresponding correlations with the strategic objectives and perspectives of the BSC. In addition, an Excel tool was designed and developed for SMEs that is customizable, intuitive and useful for decision-making, which allowed us to contrast the obtained results.
    Palabras Clave
    Corporate Social Responsibility (CSR)
    Knowledge Management (KM)
    Balanced Scorecard (BSC)
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3390/su13137118
    Version del Editor
    https://www.mdpi.com/2071-1050/13/13/7118
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65259
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP53 - Artículos de revista [98]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    sustainability_2021.pdf
    Tamaño:
    3.032Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Articulo
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    CC0 1.0 UniversalLa licencia del ítem se describe como CC0 1.0 Universal

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10