Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/65274
Título
Proposals for teaching English as an L2 in primary education: approaches for the acquisition of proficiency
Autor
Director o Tutor
Año del Documento
2023
Titulación
Grado en Estudios Ingleses
Resumen
Learning English as an L2 is crucial in a current world in which this language is the key for international communication. Thereupon, teaching English with the precise approaches is the core for achieving proficiency in this long-life learning process for students. This undergraduate dissertation intends to accomplish a series of objectives that are closely related with the present requirements of learning an L2. By means of proposing three different approaches: Jolly Phonics, Problem-Based Learning, and Total Physical Response, this study presents a theoretical framework for the understanding of their main ideas and modus operandi followed by a methodology in which a proposal for each approach set in a primary education level is presented with the purpose of evaluating their potential benefits and the accomplishment of the objectives set for an efficient acquisition of the language. El aprendizaje del inglés como L2 es crucial en un mundo actual en el que esta lengua es clave para la comunicación internacional. Por ello, la enseñanza del inglés empleando los enfoques precisos constituye el núcleo para lograr el dominio en este proceso de aprendizaje perdurable de los estudiantes. Este TFG pretende cumplir una serie de objetivos que están estrechamente relacionados con las exigencias actuales del aprendizaje de una L2. A través de la propuesta de tres enfoques diferentes: Jolly Phonics, Problem-Based Learning y Total Physical Response, este estudio presenta un marco teórico para la comprensión de sus ideas principales y modus operandi, seguido de una metodología en la que se presenta una propuesta para cada enfoque establecido en un nivel de educación primaria con el propósito de evaluar sus beneficios potenciales y el cumplimiento de los objetivos planteados para una adquisición eficiente de la lengua.
Materias Unesco
5701.11 Enseñanza de Lenguas
Palabras Clave
Jolly Phonics
Total Physical Response
Problem-Based Learning
Primary education
Curriculum
Acquisition
Adquisición
Departamento
Departamento de Filología Inglesa
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Aparece en las colecciones
- Trabajos Fin de Grado UVa [30023]
Ficheros en el ítem
La licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional