• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Lengua y Literatura
    • DEP18 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67227

    Título
    Enseñar lenguas extranjeras mediante la pedagogía por proyectos. Implicaciones para el aula y la planificación docente
    Autor
    Sanz Trigueros, Francisco JavierAutoridad UVA Orcid
    Sánchez Liendo, Isabel
    Año del Documento
    2021
    Documento Fuente
    Revista Geadel, 2021, vol. 2, n. 03. p. 101-118
    Resumen
    A great deal of international guidelines regarding language education highlight the need for quality in foreign language teaching. Hence, we focus our attention on project-based pedagogy as a methodological option for teachers in achieving such standard of quality. Thus, this article reviews the potential of applying project-based pedagogy to foreign language teaching, stressing the main elements that characterise it. In particular, its implications for the foreign language classroom are addressed, as well as suggestions for teaching planning. We conclude the article by providing key points, such as the appropriateness of project-based pedagogy for learning to communicate in a foreign language, or the role that teachers need to adopt.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.29327/269116.2.3-8
    Version del Editor
    https://periodicos.ufac.br/index.php/GEADEL/article/view/5871
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67227
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP18 - Artículos de revista [96]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Artículo_Geadel1.pdf
    Tamaño:
    409.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10