• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorio de Adquisición del Lenguaje (UVALAL)
    • UVALAL - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Grupos de Investigación
    • Laboratorio de Adquisición del Lenguaje (UVALAL)
    • UVALAL - Capítulos de monografías
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67419

    Título
    Exploring grammatical gender acquisition in L2 Spanish: Difficulties and didactic recommendations
    Autor
    Ogneva, Anastasiia
    Gómez Carrero, TamaraAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2024
    Editorial
    Peter Lang
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Ogneva, Anastasiia & Gómez Carrero, Tamara (2024). Exploring grammatical gender acquisition in L2 Spanish: Difficulties and didactic recommendations. En Montoya-Reyes, Ana, Barsaglini-Castro, Anabella & Sánchez-Barreiro, Estefanía (Eds.) A Multidisciplinary Approach to Applied Linguistics and Education: Building Knowledge in Foreign Language Teaching, Translation, Critical Discourse Analysis and Posthumanism. Peter Lang, pp. 61-81.
    Resumen
    This chapter compares gender assignment of real Spanish nouns by second language learners (L1 English n=26, L1 Russian n=26) and by native Spanish speakers (n=26). Participants completes an acceptability judgement task with 40 sentences with Spanish determiner phrases wich were grammatical or ungrammatical, with masculine and feminine nouns with transparent or opaque endings. Our resulst show that (1) the L1 Russian group is more sensitive to gender incongruencies than the L1 English group, suggesting that the presence of grammatical gender in the L1 facilitates the perception of gender inconguencies; and that (2) noun morphology facilitates gender acquisition in L2 Spanish, as both groups of participants rated non-matching determiner phrases with transparent noun more accurately than opaque nouns. Based on the results os this study, this work also provides didactic recommendations in order to improve the teaching of grammatical gender for learners of Spanish as a second language (L2).
    Materias (normalizadas)
    Second language acquisition
    Materias Unesco
    57 Lingüística
    Palabras Clave
    Grammatical gender
    Didactic recommendations
    Género gramatical
    Recomendaciones didácticas
    ISBN
    978-3-631-90315-5
    Patrocinador
    Junta de Galicia (ED481A2017/279)
    Ministerio de Universidades (RSU.UDC.MS09)
    Junta de Castilla y León y el Fondo Social Europeo (EDU/556/2019)
    Ministerio de Ciencia e Innovación y Ministerio de Universidades - FEDER (PGC2018-097693-B-100)
    Version del Editor
    https://www.peterlang.com/document/1340135
    Propietario de los Derechos
    © 2024 Peter Lang Group AG, Lausanne
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/67419
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • UVALAL - Capítulos de monografías [18]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Exploring-grammatical-gender-acquisition.pdf
    Tamaño:
    15.81Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10