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dc.contributor.advisorÁlvarez de la Fuente, María Esther es
dc.contributor.authorFerrándiz García, Marcela
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-11-25T15:27:12Z
dc.date.available2024-11-25T15:27:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/71779
dc.description.abstractThis dissertation presents a study concerning the production of null subjects by English children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD). More specifically, their production will be compared to that by typically developed children (TD) considering a selection of data from both groups of children obtained from spontaneous productions in corpora from the CHILDES project. The analysis of null subjects is focused on three different aspects: the overall production of subjects, the grammatical status of subjects, and the length of the null subject stage. The results obtained in this study reveal that i) ASD children produce a lower number of subjects than TD children; ii) they tend to produce more null subjects (grammatical and ungrammatical) than overt subjects compared to TD children; and, iii) their null subject stage is longer than in TD children. These results lead us to conclude that ASD children encounter difficulties and suffer delays in the production of null subjects in English compared to TD children.es
dc.description.abstractEste trabajo presenta un estudio sobre la producción de sujetos nulos en niños de habla inglesa diagnosticados con trastorno de espectro autista (TEA). Más específicamente, se compara su producción con la de niños de desarrollo típico (DT). Los datos de producción espontánea se han seleccionado de distintos corpus del proyecto CHILDES. El análisis de los sujetos nulos se centrará en tres aspectos diferentes: la producción total de sujetos en niños TEA, el estatus gramatical de los sujetos, y la duración de la etapa del sujeto nulo. Los resultados que se han obtenido revelan que i) los niños TEA producen un número menor de sujetos que los DT; ii) suelen producir más sujetos nulos (gramaticales y agramaticales) que explícitos comparados con los DT; y iii), su etapa de sujeto nulo es más larga que en niños de desarrollo típico. Estos resultados nos llevan a concluir que los niños con TEA encuentran dificultades y sufren atrasos en la producción de sujetos nulos en inglés en comparación con niños DT.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/*
dc.subject.classificationAutism Spectrum Disorder (ASD)es
dc.subject.classificationnull subjectes
dc.subject.classificationtypically developed (TD)es
dc.subject.classificationlanguage acquisitiones
dc.subject.classificationnull subject stagees
dc.subject.classificationtrastorno del espectro autista (TEA)es
dc.subject.classificationsujeto nuloes
dc.subject.classificationdesarrollo típico (DT)es
dc.subject.classificationadquisición del lenguajees
dc.subject.classificationetapa del sujeto nuloes
dc.titleThe production of null subjects by children with Autism Spectrum Disorderes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


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