• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71790

    Título
    Coeducación en discapacidad intelectual: una propuesta de intervención
    Autor
    Herrero Martín, Marta
    Director o Tutor
    García Perales, Nuria MaríaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación y Trabajo SocialAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Grado en Educación Social
    Abstract
    El trabajo de fin de grado presentado en este documento pretender demostrar la necesidad de lograr la igualdad real y efectiva entre hombres y mujeres en todos los ámbitos de la vida, centrándose en las personas con discapacidad intelectual. Para ello, se propone una propuesta de intervención basada en la coeducación. Esta propuesta se llevará a cabo con los y las usuarias de una institución que trabaja con personas con discapacidad intelectual, e incluye una serie de actividades que buscan identificar y erradicar los estereotipos y roles de género que afectan negativamente a las personas participantes.
     
    The final degree project presented in this document aims to demonstrate the need to achieve real and effective equality between men and women in all areas of life, focusing on people with intellectual disabilities. To this end, an intervention proposal based on coeducation is proposed. This proposal will be carried out with the users of an institution that works with people with intellectual disabilities, and includes a series of activities that seek to identify and eradicate gender stereotypes and roles that negatively affect the participants.
    Palabras Clave
    Coeducación
    Igualdad
    Roles de género
    Departamento
    Departamento de Filosofía (Filosofía, Lógica y Filosofía de la Ciencia, Teoría e Historia de la Educación, Filosofía Moral, Estética y Teoría de las Artes)
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71790
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30909]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-G6986.pdf
    Tamaño:
    891.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10