Show simple item record

dc.contributor.advisorÁlvarez Trigo, Laura es
dc.contributor.authorWafi Asrih, Hafssa
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2024-11-27T08:35:18Z
dc.date.available2024-11-27T08:35:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/71898
dc.description.abstractThis dissertation investigates the evolution of Taylor Swift’s music in terms of its representation of romantic ideals, femininity, gender roles, and female empowerment from a feminist perspective. Through a detailed analysis of thematic, contextual, linguistic elements, and public persona, the research examines how Swift both challenges and perpetuates traditional gender norms. Using a qualitative analysis and drawing on her biography, Swift’s lyrics were analyzed in three eras: romantic love, heartbreak, and empowerment. The findings revealed that although Swift attempts to subvert gender norms and promote female autonomy, she often perpetuates emotional dependency and traditional narratives. Ultimately, the paper concludes that Swift’s feminist approach, though impactful, is focused on individuality and commercial success and often aligns with white, neoliberal feminism, lacking intersectionality, and it limits her ability to promote systemic change.es
dc.description.abstractEl presente trabajo de fin grado investiga la evolución de la música de Taylor Swift en términos de su representación de los ideales románticos, la feminidad, roles de género y empoderamiento femenino desde una perspectiva feminista. A través de un análisis detallado de los elementos temáticos, contextuales y lingüísticos, así como de su figura pública, la investigación examina cómo Swift desafía y perpetúa las normas de género tradicionales. Utilizando un análisis cualitativo y basándose en su biografía, se analizaron las letras de Swift en tres eras: amor romántico, desamor y empoderamiento. Los hallazgos revelaron que, aunque Swift intenta subvertir las normas de género y promover la autonomía femenina, a menudo perpetúa la dependencia emocional y las narrativas tradicionales. En última instancia, el trabajo concluye que el enfoque feminista de Swift, aunque impactante, se centra en la individualidad y el éxito comercial, y a menudo se alinea con el feminismo blanco y neoliberal, careciendo de interseccionalidad, lo que limita su capacidad para promover cambios sistémicos.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationTaylor Swiftes
dc.subject.classificationFeminismoes
dc.subject.classificationRoles de géneroes
dc.subject.classificationAmor románticoes
dc.subject.classificationEmpoderamientoes
dc.subject.classificationFeminidades
dc.subject.classificationFeminismes
dc.subject.classificationGender roleses
dc.subject.classificationRomantic lovees
dc.subject.classificationEmpowermentes
dc.subject.classificationFemininityes
dc.title“Romeo, save me, I’ve been feeling so alone”: A Feminist Analysis of the Representation of Romantic Ideals in Taylor Swift’s Lyricses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record