dc.contributor.advisor | Álvarez Trigo, Laura | es |
dc.contributor.author | Wafi Asrih, Hafssa | |
dc.contributor.editor | Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras | es |
dc.date.accessioned | 2024-11-27T08:35:18Z | |
dc.date.available | 2024-11-27T08:35:18Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://uvadoc.uva.es/handle/10324/71898 | |
dc.description.abstract | This dissertation investigates the evolution of Taylor Swift’s music in terms of its representation of romantic ideals, femininity, gender roles, and female empowerment from a feminist perspective. Through a detailed analysis of thematic, contextual, linguistic elements, and public persona, the research examines how Swift both challenges and perpetuates traditional gender norms. Using a qualitative analysis and drawing on her biography, Swift’s lyrics were analyzed in three eras: romantic love, heartbreak, and empowerment. The findings revealed that although Swift attempts to subvert gender norms and promote female autonomy, she often perpetuates emotional dependency and traditional narratives. Ultimately, the paper concludes that Swift’s feminist approach, though impactful, is focused on individuality and commercial success and often aligns with white, neoliberal feminism, lacking intersectionality, and it limits her ability to promote systemic change. | es |
dc.description.abstract | El presente trabajo de fin grado investiga la evolución de la música de Taylor Swift en términos de su representación de los ideales románticos, la feminidad, roles de género y empoderamiento femenino desde una perspectiva feminista. A través de un análisis detallado de los elementos temáticos, contextuales y lingüísticos, así como de su figura pública, la investigación examina cómo Swift desafía y perpetúa las normas de género tradicionales. Utilizando un análisis cualitativo y basándose en su biografía, se analizaron las letras de Swift en tres eras: amor romántico, desamor y empoderamiento. Los hallazgos revelaron que, aunque Swift intenta subvertir las normas de género y promover la autonomía femenina, a menudo perpetúa la dependencia emocional y las narrativas tradicionales. En última instancia, el trabajo concluye que el enfoque feminista de Swift, aunque impactante, se centra en la individualidad y el éxito comercial, y a menudo se alinea con el feminismo blanco y neoliberal, careciendo de interseccionalidad, lo que limita su capacidad para promover cambios sistémicos. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.classification | Taylor Swift | es |
dc.subject.classification | Feminismo | es |
dc.subject.classification | Roles de género | es |
dc.subject.classification | Amor romántico | es |
dc.subject.classification | Empoderamiento | es |
dc.subject.classification | Feminidad | es |
dc.subject.classification | Feminism | es |
dc.subject.classification | Gender roles | es |
dc.subject.classification | Romantic love | es |
dc.subject.classification | Empowerment | es |
dc.subject.classification | Femininity | es |
dc.title | “Romeo, save me, I’ve been feeling so alone”: A Feminist Analysis of the Representation of Romantic Ideals in Taylor Swift’s Lyrics | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.description.degree | Grado en Estudios Ingleses | es |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.subject.unesco | 5701.11 Enseñanza de Lenguas | es |