• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72531

    Título
    Impact of generic or transversal competences on the performance of specialists in physical education and sports sciences: A systematic review
    Autor
    Ojeda Nahuelcura, Rodrigo
    Carter-Thuillier, Bastian
    López Pastor, Víctor ManuelAutoridad UVA Orcid
    Fuentes Nieto, TeresaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2023-06
    Editorial
    Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, June 2023, vol. 32, 100418
    Resumen
    The aim of this study was to analyse recent scientific production (period 2015–2021) on the impact of generic competences on the professional performance of specialists in Physical Education (PE) and Sport Sciences. Six databases were consulted following the international PRISMA statement (Moher et al., 2009). The searches yielded 588 results. However, only 12 articles meet the set inclusion criteria. The findings coincide in pointing out the relevance of generic competences in the training of professionals, especially those associated with interpersonal relationships. The competences which tend to be most highly valued in these studies are (a) teamwork; (b) problem solving; (c) ethical commitment; (d) interpersonal skills; and (e) autonomous learning. The studies seem to indicate that these generic competences are the most important ones in the professional performance of professionals on PE and sports sciences which should have been taken into consideration in the training programmes of new teachers.
    Palabras Clave
    Generic competences
    Physical education teachers
    Sport sciences
    ISSN
    1473-8376
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1016/j.jhlste.2023.100418
    Patrocinador
    Artículo derivado del proyecto de I+D+I: EDU 2013-42024-R. Las competencias docentes en la formación inicial del profesorado de educación física. Ministerio de Ciencia e Innovación. Víctor Manuel López Pastor. (Universidad de Valladolid). 06/06/2014-05/06/2017.
    Version del Editor
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1473837623000023
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72531
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [334]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Impact of generic or transversal competences on the performance of specialists in physical education and sports sciences_ A systematic review.pdf
    Tamaño:
    1.877Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10