• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Máster UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72555

    Título
    Unidad didáctica “Lógica formal e informal”
    Autor
    Herrero Diéguez, Clara
    Director o Tutor
    Valera, LucaAutoridad UVA
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y LetrasAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Titulación
    Máster en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
    Abstract
    Según el Decreto 40/2022, de 29 de septiembre, por el que se establece la ordenación y el currículo del bachillerato en la Comunidad de Castilla y León, los contenidos de lógica formal e informal forman parte del currículo de la materia de Filosofía. Dado que existe cierta reticencia a impartir y recibir dichos contenidos, es importante desarrollar unidades didácticas que los presenten de modo atractivo. De esta forma, la lógica recibirá la atención que merece y la percepción de esta disciplina por parte del alumnado y el profesorado se ajustará más a la realidad, contemplándose esta como una disciplina rigurosa, empírica y transdisciplinar.
     
    According to Decree 40/2022, of September 29, which establishes the organization and curriculum of the baccalaureate in the Community of Castilla y León, the contents of formal and informal logic are part of the curriculum of the subject of Philosophy. Since there is a certain reluctance to impart and receive such content, it is important to develop teaching units that present it in an attractive way. In this way, logic will receive the attention it deserves and the perception of this discipline on the part of students and teachers, will be more in line with reality, seeing this as a rigorous, empirical and transdisciplinary discipline.
    Materias Unesco
    5701.11 Enseñanza de Lenguas
    Palabras Clave
    Real Decreto
    Decreto
    Filosofía
    Lógica
    Ciudadanía Responsable
    Royal Decree
    Decree
    Philosophy
    Logic
    Responsible citizenship
    Departamento
    Departamento de Filosofía (Filosofía, Lógica y Filosofía de la Ciencia, Teoría e Historia de la Educación, Filosofía Moral, Estética y Teoría de las Artes)
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/72555
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Máster UVa [7002]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFM_F_2024_082.pdf
    Tamaño:
    640.1Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10