• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Stöbern

    Gesamter BestandBereicheErscheinungsdatumAutorenSchlagwortenTiteln

    Mein Benutzerkonto

    Einloggen

    Statistik

    Benutzungsstatistik

    Compartir

    Dokumentanzeige 
    •   UVaDOC Startseite
    • PUBLIKATIONEN DER UVA
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Dokumentanzeige
    •   UVaDOC Startseite
    • PUBLIKATIONEN DER UVA
    • Revistas de la UVa
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2
    • Dokumentanzeige
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73374

    Título
    Exploración de las visiones iniciales del profesorado en formación inicial sobre la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas: un enfoque narrativo
    Autor
    Ebbelind, Andreas
    Helliwell, Tracy
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Documento Fuente
    Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia; Vol. 13 Núm. 2 (2024): Monográfico: De MAVI a EdMa06: una mirada “afectiva” a la educación matemática en edades tempranas pags. 32-46
    Zusammenfassung
    Mathematics teacher education research often focuses on ways teacher education can change prospective teachers' views in ways prescribed by teacher educators. In this paper, we explore a different perspective, one that emphasises the importance of understanding the diversity of views that prospective teachers bring to their teacher education programmes, not as a basis of change, but as a platform to build upon. In doing so, we make a case for ‘aestheticising’ mathematics teacher education research and propose an arts-based approach to analysing and presenting data concerning prospective teachers views on the teaching and learning of mathematics. We exemplify this approach by presenting a fictionalised dialogue between four prospective teachers from Sweden, based on interviews conducted prior to them entering teacher education.
    ISSN
    2254-8351
    DOI
    10.24197/edmain.2.2024.32-46
    Version del Editor
    http://revistas.uva.es/index.php/edmain/article/view/9462
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73374
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • EdMa 0-6: Educación Matemática en la Infancia - 2024 - Vol.13 - Num.2 [6]
    Zur Langanzeige
    Dateien zu dieser Ressource
    Nombre:
    revistas_uva_es__edmain_article_view_9462_6531.pdf
    Tamaño:
    382.7Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Öffnen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalSolange nicht anders angezeigt, wird die Lizenz wie folgt beschrieben: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10