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    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73736

    Título
    Big Data and Antitrust Law
    Autor
    Herrero Suárez, Carmen AdelaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2019
    Documento Fuente
    Revista electronica de Direito, 2019, núm.1, vol. 18, p. 1-22
    Resumen
    The technological revolution we have witnessed in recent years had led to the appearance of a new term within the framework of the digital economy: Big Data. The rise and consolidation of enterprises with major volumes of production based on business models that involve the gathering and processing of personal data has caused misgivings amongst the competition authorities, and has led to a conflict between defenders of the pro- competitive nature of Big Data and those who take a more sceptical view, who have warned of the possibility that these data policies may be used by companies as a tool for creating, consolidating, and extending their positions of power in the market.
    Materias (normalizadas)
    Derecho de la competencia
    Palabras Clave
    Big Data
    market power
    algorythms
    two-sided markets
    privacy
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.24840/2182-9845_2019-0001_0004
    Patrocinador
    Este artículo ha sido realizado en el marco del “Proyecto de Investigación: “Distribución y Competencia: retos y problemas en el marco de una economía global y digitalizada” (VA015G18), de la Consejería de Educación de Castilla y León.
    Version del Editor
    https://cij.up.pt/pt/red/edicoes-anteriores/2019-nordm-1/big-data-y-derecho-de-la-competencia/
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/73736
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP14 - Artículos de revista [112]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    BigData.pdf
    Tamaño:
    436.6Kb
    Formato:
    Adobe PDF
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    Universidad de Valladolid

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