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Título
Evaluating the Inclusion of Vocal Training in Spain’s Teacher Education: A Quantitative Analysis
Año del Documento
2024
Editorial
Multidisciplinary Digital Publishing Institute
Descripción
Producción Científica
Documento Fuente
Education Sciences, 2024, 14(12), 1358
Resumen
The curricula of bachelor’s and master’s degrees in education should provide optimal tools
for teaching practice. An analysis of these curricula in Spanish universities reveals a lack of vocal
training. The aim of the present study is to determine whether vocal training in these courses leads
to greater knowledge of vocal patterns and techniques, which could lead to greater satisfaction and a
lower tendency to abandon the profession. A descriptive–comparative and predictive quantitative
study was carried out using an ex post facto, non-experimental, cross-sectional design. The sample
consisted of 519 pre-school, primary, and secondary school teachers from all over Spain. The results
have confirmed that there is a correlation between having received initial training in vocal hygiene
and singing and a tendency to take additional courses in these areas. Furthermore, there is evidence
that women and teachers with vocal disorders of the type studied are more aware of voice care in
their profession. Finally, a lack of correlation was observed between the training received and the
degree of knowledge about vocal health and hygiene. This suggests that both the quantity and quality
of training in this area should be increased. Los planes de estudios de grado y máster en educación deberían proporcionar herramientas óptimas para la práctica docente. Un análisis de estos planes de estudio en las universidades españolas revela una falta de formación vocal. El objetivo del presente estudio es determinar si la formación vocal en estos cursos conduce a un mayor conocimiento de los patrones y técnicas vocales, lo que podría redundar en una mayor satisfacción y una menor tendencia al abandono de la profesión. Se llevó a cabo un estudio cuantitativo descriptivo-comparativo y predictivo mediante un diseño ex post facto, no experimental y transversal. La muestra estuvo formada por 519 profesores de educación infantil, primaria y secundaria de toda España. Los resultados han confirmado que existe una correlación entre haber recibido una formación inicial en higiene vocal y canto y la tendencia a realizar cursos adicionales en estas áreas. Además, hay evidencias de que las mujeres y los profesores con trastornos vocales del tipo estudiado están más concienciados con el cuidado de la voz en su profesión. Por último, se observó una falta de correlación entre la formación recibida y el grado de conocimiento sobre salud e higiene vocal. Esto sugiere que debería aumentarse tanto la cantidad como la calidad de la formación en este ámbito.
Materias (normalizadas)
Educación musical
Formación de profesorado
Formación vocal
Higiene vocal
Palabras Clave
teacher training; voice; vocal training; teacher motivation; retention of in-service teachers; vocal hygiene; vocal health
Revisión por pares
SI
Version del Editor
Idioma
eng
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Derechos
openAccess
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