• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Pedagogía
    • DEP54 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Pedagogía
    • DEP54 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74369

    Título
    Factores que inciden en la elección de la enseñanza como carrera: un análisis en Iberoamérica
    Autor
    Arribas de Frutos, Miriam
    Gajardo Espinoza, Katherine SilvanaAutoridad UVA Orcid
    Reyes Hernández, Anahí
    Vargas Rojas, Pablo
    Año del Documento
    2022
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    RIFOP: Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 2022, vol. 36, n. 97. p. 285-306.
    Résumé
    Every year, thousands of students enrol careers in the field of Education. Due to the lack of documentary research on the subject, this study conducted a systematised review of the literature of the reasons why young people choose the teaching profession. The study identified facilitators and barriers to career choice through a qualitative content analysis. It also characterised the studies from an inclusive perspective. The results revealed an eminently exploratory and descriptive body of research, focused on the identification and description of motivational factors and lacking in qualitative depth from a social and critical approach. The studies indicated that extrinsic motivations do not carry as much weight as intrinsic motivations at the time of degree choice. It is recommended to take actions to identify the intrinsic motivations of the target public and to promote inclusive (non-selective) projects, programmes and public policies that work to bring young students closer to those experiences that involve teaching.
    ISSN
    0213-8646
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.47553/rifop.v97i36.3.93048
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/74369
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP54 - Artículos de revista [151]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    15_Factores que inciden en la elección.pdf
    Tamaño:
    852.8Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10