Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75208
Título
OpenPass4Climate survey results
Autor
Cobertura temporal
start=2023-09-01;end=2024-04-30
Año del Documento
2025
Resumen
This dataset contains survey results from 630 students across four European universities (France, Italy, Portugal, and Spain) as part of the Erasmus+ OpenPass4Climate project. The survey assesses students' attitudes toward climate change, environmental values, sense of personal responsibility, perceptions of social norms, participation in eco-pedagogical activities, learning preferences, and awareness of open badge systems. Data include demographic variables (age, gender, educational level, country) and Likert scale (1-5) responses to 20 questions structured across seven constructs: climate change views, environmental values and identity, personal responsibility and emotional responses, social norms, eco-pedagogical activities, learning interests and training preferences, and open badges system awareness. Statistical analysis was conducted using non-parametric tests (Kruskal-Wallis and Conover-Iman) due to violations of normality assumptions. Este conjunto de datos contiene los resultados de una encuesta realizada a 630 estudiantes de cuatro universidades europeas (Francia, Italia, Portugal y España) como parte del proyecto Erasmus+ OpenPass4Climate. La encuesta evalúa las actitudes de los estudiantes hacia el cambio climático, sus valores ambientales, sentido de responsabilidad personal, percepciones de normas sociales, participación en actividades eco-pedagógicas, preferencias de aprendizaje y conocimiento de sistemas de insignias abiertas. Los datos incluyen variables demográficas (edad, género, nivel educativo, país) y respuestas en escala Likert (1-5) a 20 preguntas estructuradas en siete constructos: visiones sobre el cambio climático, valores e identidad ambiental, responsabilidad personal y respuestas emocionales, normas sociales, actividades eco-pedagógicas, intereses de aprendizaje y preferencias de formación, y conocimiento del sistema de insignias abiertas. El análisis estadístico se realizó mediante pruebas no paramétricas (Kruskal-Wallis y Conover-Iman) debido a violaciones de los supuestos de normalidad.
Contiene
Data (raw and filtered), Summary (basic statistics by country, age, education level), Reliability analysis (Cronbach’s alpha), Normality tests, Kruskal-Wallis analysis (by age, gender, education level, and country).
Materias (normalizadas)
Environmental attitudes
Climate education
Digital recognition
Open badges
Educational surveys
Environmental competencies
Formal and informal education
Materias Unesco
58 Pedagogía
5802.04 Niveles y Temas de Educación
6302 Sociología Experimental
6104 Psicopedagogía
6307 Cambio y desarrollo Social
Cobertura espacial
France
Italy
Spain
Portugal
European Union
Italy
Spain
Portugal
European Union
Departamento
G.I.R. TADRUS
Patrocinador
European Commission (Erasmus+ Programme)
Patrocinador
info:eu-repo/grantAgreement/KA220/HED/FFCD54A5
Idioma
spa
Tipo de versión
info:eu-repo/semantics/submittedVersion
Derechos
openAccess
Es referenciado por
Understanding Climate Engagement and Open Recognition in European Higher Education: A Mixed-Methods Study Across Four Countries
Aparece en las colecciones
- Datasets [61]
Ficheros en el ítem
Tamaño:
1.217Mb
Formato:
application/vnd.oasis.opendocument.spreadsheet
Descripción:
OpenPass4Climate survey dataset
