• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75265

    Título
    The Spanish Vowels: The Great Forgotten in the Spanish Classroom
    Autor
    Arnold, Patricia
    Martínez García, María TeresaAutoridad UVA Orcid
    Año del Documento
    2025-03-06
    Editorial
    Johns Hopkins University Press
    Documento Fuente
    Arnold, P. & Martinez-Garcia, M. T. (2025). The Spanish Vowels: The Great Forgotten in the Spanish Classroom. Hispania, 108(1), 3-10
    Resumen
    In this article, we explore how vowel pronunciation in Spanish is often overlooked in language instruction, despite its critical role in learner comprehension and communication. Our study identifies the most common vowel errors among English-speaking learners—vowel reduction, vowel alternation, and diphthongization—and presents a series of classroom activities to help students develop both perception and production skills. By implementing explicit vowel instruction and structured practice, we aim to improve students' pronunciation accuracy, boost their confidence, and encourage more meaningful interactions with native speakers. The proposed activities are adaptable across different proficiency levels, ensuring flexibility for instructors.
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1353/hpn.2025.a953552
    Propietario de los Derechos
    American Association of Teachers of Spanish and Portuguese
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75265
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    embargoedAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Artículos de revista [77]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Arnold & Martinez Garcia (2025).pdfEmbargado hasta: 2125-03-06
    Tamaño:
    244.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Descripción:
    Artículo principal
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10