• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • FINAL DEGREE PROJECTS
    • Trabajos Fin de Grado UVa
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75595

    Título
    Developing emotional intelligence and self-esteem in primary education
    Otros títulos
    Desarrollo de la inteligencia emocional y autoestima en educación primaria
    Autor
    Vegas Pérez, Lucía
    Director o Tutor
    Bravo Ramírez, Marta
    Editor
    Universidad de Valladolid. Facultad de Educación de PalenciaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2022
    Titulación
    Grado en Educación Primaria
    Abstract
    This paper’s objective is to introduce first-graders of Primary Education to the concept of Emotional Intelligence and boost their self-esteem due to the fact that it is important to start developing different ways to promote mental health and social skills from an early age. With this proposal, I intend to teach students how to express, in a healthy and controlled way, the diverse emotions they can feel, how to identify them in other people, and boost the students’ self-esteem. I will use English as a vehicular language, as it is important to develop different skills to live in a pluricultural and plurilingual context. I will apply different resources, such as storytelling, role-play, and different routines to, respectively, encourage reading habits and make students active agents of their own learning, working from a Communicative Approach.
     
    El objetivo de este documento es introducir al alumnado de primer curso de Educación Primaria el concepto de Inteligencia Emocional y fomentar su autoestima, ya que es importante empezar, desde una edad temprana, a desarrollar diferentes formas para promover la salud mental y las habilidades sociales. Con esta propuesta, pretendo enseñar al estudiantado a expresar, de una forma sana y controlada, las diferentes emociones que pueden sentir, cómo identificarlas en otras personas, y aumentar la autoestima del alumnado. Usaré el inglés como un idioma vehicular, ya que es importante desarrollar diferentes habilidades para vivir en un contexto pluricultural y plurilingüe. Usaré diferentes recursos como, por ejemplo, storytelling, juego de roles, y diferentes rutinas para, respectivamente, fomentar la lectura y hacer al alumnado agentes activos de su propio aprendizaje, trabajando desde un enfoque comunicativo.
    Materias Unesco
    5801.08 Enseñanza Programada
    6102 Psicología del Niño y del Adolescente
    Palabras Clave
    Emotions
    Emotional Intelligence
    self-esteem
    storytelling
    role-play
    routines
    Primary education
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75595
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • Trabajos Fin de Grado UVa [30977]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    TFG-L3366.pdf
    Tamaño:
    2.632Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10