• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75825

    Título
    Artivism: A Crossroads of Creativity Between Art, Education, and Social Work
    Autor
    García Cano, Marta
    Martínez Verez, María VictoriaAutoridad UVA
    Año del Documento
    2024
    Editorial
    Australian Art Education
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Australian Art Education, 2024, vol. 45, n.1, p. 43-56.
    Resumen
    This research, which explores the Spanish artistic context, aims to analyse the relationship between the arts and the context from which they are created. To understand the variables that describe this relationship, a work plan was established between the Faculty of Education of the Complutense University, in collaboration with the National University of Distance Education in Spain. The research sought to understand the perspective of Spanish artivists who use art and activism to promote social or political change. The results found the existence of a symbiotic relationship between the arts and social education and the impact of artivism in social projects.
    Materias Unesco
    6301.07 Sociología del Arte
    Palabras Clave
    Art
    Activism
    Artivism
    Creativity
    Pedagogy
    Qualitative methodology
    Social work
    ISSN
    1032-1942
    Revisión por pares
    SI
    Patrocinador
    Educational nnovation project No. 182- Call: 2022-2023 - Museums and University III
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/75825
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [334]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Artivism_A_Crossroads_of_Creativity.pdf
    Tamaño:
    1.173Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir
    Atribución 4.0 InternacionalLa licencia del ítem se describe como Atribución 4.0 Internacional

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10