• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parcourir

    Tout UVaDOCCommunautésPar date de publicationAuteursSujetsTitres

    Mon compte

    Ouvrir une session

    Statistiques

    Statistiques d'usage de visualisation

    Compartir

    Voir le document 
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Voir le document
    •   Accueil de UVaDOC
    • PUBLICATIONS SCIENTIFIQUES
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Voir le document
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/76065

    Título
    The Santiago Codex of Valladolid: Origins, Contents and Dating
    Autor
    Torres Lobo, Nuria
    Año del Documento
    2014-01
    Editorial
    Fontes Artis Musicae
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Fontes Artis Musicae, Vol. 61, Núm. 2, pp. 173-191
    Résumé
    The present study analyses the function and importance of music in a parish church, the Parish Church of Santiago Apostel in Valladolid, Spain, through examination of a polyphonic manuscript from the early seventeenth century, the Santiago Codex (E-Vp: Ms. s. s). The parish church in Valladolid served also as the royal church because the court was in residence in Valladolid, so this center of apparently less importance still provides a wealth of information about the existence and contextualization of polyphony during this period. This study examines the construction of the Codex, the composers and repertoire contained within, and makes conjectures about its sources and dating.
    Palabras Clave
    Música polifónica
    Parroquia de Santiago (Valladolid)
    Códice de Santiago (E-Vp: Ms s.s)
    Música parroquia
    Renacimiento
    ISSN
    0015-6191
    Revisión por pares
    SI
    Idioma
    spa
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/76065
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [334]
    Afficher la notice complète
    Fichier(s) constituant ce document
    Nombre:
    2014_The Santiago Codex.pdf
    Tamaño:
    262.1Ko
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Voir/Ouvrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10