• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal
    • DEP17 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/78086

    Título
    Teacher Identity and Neoliberalism: An Auto‐Netnographic Exploration of the Public Education Crisis
    Autor
    González‐Calvo, Gustavo
    Año del Documento
    2024
    Editorial
    wILEY
    Documento Fuente
    González-Calvo, G. (2025), Teacher Identity and Neoliberalism: An Auto-Netnographic Exploration of the Public Education Crisis. Eur J Educ, 60: e12910. https://doi.org/10.1111/ejed.12910
    Resumen
    This auto-netnographic study explores the impact of neoliberal ideologies on teacher identity within the context of public educa-tion in Spain, with a particular focus on how social networks and media, such as Twitter and Facebook, shape and reflect thesedynamics. Combining narrative introspection with thematic analysis of online content, the study examines how social mediaamplifies neoliberal values, including individualism, commodification and competitive appraisal, influencing teacher subjec-tivity and solidarity. By situating the findings within the Spanish educational landscape, the study highlights how localisedsocio-political dynamics intersect with global neoliberal trends. The results reveal that social media serves as both a platformfor ideological critique and a site where collective identities are fragmented, contributing to the erosion of solidarity amongsteducators. Ultimately, this research advocates for reclaiming public education values through critical reflection and dialogue,promoting a more equitable and humane educational system.
    ISSN
    0141-8211
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.1111/ejed.12910
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/78086
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP17 - Artículos de revista [358]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    Teacher Identity and Neoliberalism An Auto‐Netnographic PUBLISHED VERSION 2025.pdf
    Tamaño:
    244.4Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10