• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo UVaDOCComunidadesPor fecha de publicaciónAutoresMateriasTítulos

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    Compartir

    Ver ítem 
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    •   UVaDOC Principal
    • PRODUCCIÓN CIENTÍFICA
    • Departamentos
    • Dpto. Filología Inglesa
    • DEP27 - Artículos de revista
    • Ver ítem
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Exportar

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79392

    Título
    Philip II in The Somerset House Conference Portrait
    Autor
    Cano Echevarría, Berta
    Año del Documento
    2025
    Descripción
    Producción Científica
    Documento Fuente
    Archivo de Arte Español, Vol. 98 No. 390 (2025)
    Resumen
    Critics have taken for granted that the famous group portrait of The Somerset House Conference accurately represents a room in Somerset House, and that the tapestry hanging on the wall behind the visiting Hispano-Flemish delegation must have been part of the English royal collection. It has been proposed that it depicts King David sending Uriah the Hittite to his death. However, the dates 1560 and 1561 on the tapestries framing the meeting do not tally with this scene. I propose instead that the tapestry portrays King Solomon commanding King Philip II to fight against the Ottomans, the first of an imaginary series about Lepanto that could only be in London as part of a uchronia that the painter is recreating. This reframes the whole painting and returns us to the question of attribution, and the more than probable commission by the Condestable de Castilla
    Palabras Clave
    Somerset House Conference, Felipe II, Pantoja de la Cruz, tapiz
    Revisión por pares
    SI
    DOI
    10.3989/aearte.2025.1471
    Patrocinador
    Ministerio de Ciencia e Innovación PID2020-113516GB-I00
    Idioma
    eng
    URI
    https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79392
    Tipo de versión
    info:eu-repo/semantics/publishedVersion
    Derechos
    openAccess
    Aparece en las colecciones
    • DEP27 - Artículos de revista [88]
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros en el ítem
    Nombre:
    1471-Article Text (needed)-5705-1-10-20251021.pdf
    Tamaño:
    3.079Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    Visualizar/Abrir

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10