Mostrar registro simples

dc.contributor.advisorYuan, Qianting es
dc.contributor.authorCruz Fernández, Antonio
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2025-11-06T19:01:50Z
dc.date.available2025-11-06T19:01:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/79396
dc.description.abstractThis undergraduate thesis examines the communicative strategies employed in Fight Club, with a focus on identity formation and transformation. This analysis centres on the communication style of Tyler Durden, a charismatic leader who emerges as the alter ego of the Narrator, a clerk victim to consumerism. Tyler’s rhetorical power is key to the formation and evolution of Fight Club, which starts as a space of masculine escape to a worldwide subversive organization against societal norms. This study analyses these communication strategies based on a range of communication theories related to the central themes of the film and the intricate interactive issues taking place within interpersonal communication. The findings reveal that Tyler makes an efficient use of metacommunication, verbal, paralinguistic strategies and interpersonal strategies to influence others and accomplish his objectives. Such communication extends beyond words, which shows how discourse can construct both individual identity and group ideology.es
dc.description.abstractEste TFG examina las estrategias comunicativas empleadas en El Club de la Lucha, focalizándose en la formación de la identidad y la transformación. Este análisis se centra en el estilo de comunicación de Tyler Durden, un líder carismático que surge del alter ego del Narrador, un oficinista víctima del consumismo. El peso que tiene la retórica de Tyler es crucial para la formación y evolución del Club de la Lucha, el cual comienza como una vía de escape para los hombres contra las normas sociales. Este trabajo analiza estas estrategias basadas en un rango de teorías relacionadas con los temas centrales de la película. Los hallazgos muestran que Tyler hace un uso eficiente de la metacomunicación, las estrategias verbales, paralingüísticas e interpersonales para influir en los demás y lograr sus objetivos. Esta comunicación va más allá de las palabras. Es un discurso sobre la identidad individual y la ideología.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationCommunication strategieses
dc.subject.classificationFight Clubes
dc.subject.classificationIdentityes
dc.subject.classificationLeadershipes
dc.subject.classificationCommunicationes
dc.subject.classificationIdentityes
dc.subject.classificationEstrategias comunicativases
dc.subject.classificationClub de la Luchaes
dc.subject.classificationIdentidades
dc.subject.classificationLiderazgoes
dc.subject.classificationComunicaciónes
dc.subject.classificationIdentidades
dc.titleLanguage, Leadership, and Identity: Communicative Strategies in Fight Clubes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples