Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorGonzález-Cascos Jiménez, Elena es
dc.contributor.authorRomán García, Claudia
dc.contributor.editorUniversidad de Valladolid. Facultad de Filosofía y Letras es
dc.date.accessioned2025-11-07T19:28:52Z
dc.date.available2025-11-07T19:28:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://uvadoc.uva.es/handle/10324/79483
dc.description.abstractThis Final Degree Project, which is presented below, focuses on analyzing the differences in the oral production of bilingual and non-bilingual groups. For this purpose, a comparative study is carried out in two groups of third year of Compulsory Secondary Education (3ºESO) in the center IES Conde Lucanor located in Peñafiel. Also, it intends to identify and give visibility to the challenges faced by this high school due to their rural context. For this purpose, a previous theoretical framework is presented where the topic of bilingualism in Castile and Leon is contextualized. This section shows the variety of definitions of the term bilingualism. In addition to this, and in order to obtain the differences, an activity which involves the creation of invented stories has been carried out in the same center as well as a questionnaire in order to know the students’ opinions regarding the bilingual program.es
dc.description.abstractEste Trabajo de Fin de Grado el cual se presenta a continuación se centra en analizar las diferencias en cuanto a la producción oral de los grupos de bilingüe y no bilingüe. Para ello se lleva a cabo un estudio comparativo en dos grupos de tercero de la ESO (3ºESO) en el centro IES Conde Lucanor situado en Peñafiel. También se trata de identificar y dar visibilidad a los problemas que enfrentan estos institutos debido a su contexto rural. Para ello, se ha realizado un marco teórico previo donde se contextualiza el tema del bilingüismo en Castilla y León además de mostrar la variedad de definiciones del término bilingüismo. Para obtener estas diferencias y reforzar lo anterior, se realizó una actividad de creación de historias inventadas en ese mismo centro, además de un cuestionario para comprobar su perspectiva respecto al programa bilingüe.es
dc.description.sponsorshipDepartamento de Filología Inglesaes
dc.format.mimetypeapplication/pdfes
dc.language.isoenges
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.classificationOral Productiones
dc.subject.classificationBilingual Sectiones
dc.subject.classificationIES Conde Lucanores
dc.subject.classificationBilingual programses
dc.subject.classificationBilingualismes
dc.subject.classificationProducción Orales
dc.subject.classificationSección Bilingüees
dc.subject.classificationProgramas Bilingüeses
dc.subject.classificationBilingüismoes
dc.titleA Comparative Analysis of Oral Production in Bilingual and Non-Bilingual Sections: Evidence from 3rd Year ESO Studentses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.description.degreeGrado en Estudios Ingleseses
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem