Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:https://uvadoc.uva.es/handle/10324/79674
Título
"I never saw a goddess go": The Language of Mysticism in English Petrarchan Poetry
Autor
Director o Tutor
Año del Documento
2024
Titulación
Grado en Estudios Ingleses
Abstract
After the introduction of Petrarchan love by Thomas Wyatt in England, multiple poets continued this trend of expressing love through religious conceits, often idealizing the beloved or expressing the lack of affection as a divine punishment. However, the Reformation and the English temperament and philosophy modified the Petrarchan tradition in England. An analysis of a selection of sonnets by Shakespeare, Spenser, Sidney and Wroth will show how the English adapted Petrarch’s style to their own poetry considering social factors such as religion, gender roles or the idea of courtly love. Tras la introducción del amor petrarquista en Inglaterra por parte de Thomas Wyatt, numerosos poetas decidieron seguir la tendencia de expresar el amor a través de metáforas religiosas, lo cual resultaba con frecuencia en idealizar a la persona amada o de expresar su falta de afecto como un castigo divino. Sin embargo, la Reforma de la Iglesia Inglesa, su forma de ser y la filosofía modificaron el petrarquismo en el país. A través de un análisis de una selección de sonetos de Shakespeare, Spenser, Sidney y Wroth, este trabajo prueba cómo los ingleses adaptaron el estilo de Petrarca a su propia poesía, considerando factores sociales como la religión, los roles de género o la idea del amor cortés.
Materias Unesco
5701.11 Enseñanza de Lenguas
Palabras Clave
Sonnets
Petrarchism
Mysticism
English poetry
Sonetos
Petrarquismo
Misticismo
Poesía inglesa
Departamento
Departamento de Filología Inglesa
Idioma
eng
Derechos
openAccess
Collections
- Trabajos Fin de Grado UVa [32838]
Files in this item
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional









