• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9022

    Título
    Imagen del primer monumento del Cid Campeador
    Autor
    Andrés Ordax, SalvadorAutoridad UVA
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2011
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2011, N.77, pags.105-118
    Abstract
    La memoria del Cid ha tenido una fecunda plasmación iconográfica, lógicamente asociada a la perspectiva cambiante a lo largo de los tiempos. Casi todo ha sido explorado, por lo que resulta interesante valorar un sencillo grabado que representa al Cid en su primer monumento funerario, cuando tras ser trasladado desde Valencia al Monasterio de Cardeña (Burgos) su cuerpo sin enterrar fue expuesto algunos años a la admiración y veneración ocasionando un "milagro".
     
    Cid's memories have produced an array of iconic figures that have been craved in different materials, sizes and forms and attuned to the peculiarities and characteristics of changing times. Although almost all these figures have been studied and analyzed in depth, this paper aims at presenting something new by focusing on a simple engraving that shows Cid's first memorial when his corpse was transported from Valencia to the Monastery of Cardeña (Burgos), and exposed to the admiration and veneration for several years thus producing a "miracle".
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9022
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2011 - Num. 77 [15]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2011-77-PrimerMonumentodelCid.pdf
    Tamaño:
    772.3Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10