• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2008 - Num. 74
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2008 - Num. 74
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9212

    Título
    La capilla de la Purificación en la Catedral de burgos: "Mirar el Humanismo. Ver la Antigüedad desde la forma"
    Autor
    Porras Gil, María ConcepciónAutoridad UVA Orcid
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2008
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2008, N.74, pags.67-88
    Abstract
    La facilidad con la que diferenciamos el estilo gótico del Renacimiento no se corresponde con la sutil frontera que delimita ambos mundos, imbricados entre sí durante un largo periodo de tiempo. Una transición en la que se observan ideas, conceptos e intenciones plenamente renacientes materializados a través de las formas góticas, así como modelos de la Antigüedad sin correspondencia con las proporciones, ritmos y otros aspectos teóricos, del mundo clásico. Este artículo pretende reflexionar sobre dichas cuestiones a través del análisis de algunos aspectos de la capilla de la Purificación en la Catedral de Burgos. Un espacio destacado en el que se conforma un profundo cambio de sensibilidad que promueve nuevas formas de ver y mirar.
     
    The ease with which we can separate the Gothic from the Renaissance style does not match the subtle boundary delineating both worlds, intertwined with each other over a long period of time. It is during that transition that we can observe clearly Renaissance ideas, concepts and intentions materialized by means of Gothic styles, as well as models from the Ancient World which do not correspond to the proportions, rhythms and other theoretical aspects from the classical world. This article aims to reflect on these issues through the analysis of certain aspects of the Chapel of Purification in Burgos cathedral, an outstanding space in which a profound change in sensibility can be seen which promotes new ways of seeing and looking.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9212
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2008 - Num. 74 [25]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2008-74-CapillaPurificacionCatedralBurgos.pdf
    Tamaño:
    2.271Mb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10