• español
  • English
  • français
  • Deutsch
  • português (Brasil)
  • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of UVaDOCCommunitiesBy Issue DateAuthorsSubjectsTitles

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Share

    View Item 
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75
    • View Item
    •   UVaDOC Home
    • UVA PUBLICATIONS
    • Revistas de la UVa
    • BSAA arte
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75
    • View Item
    • español
    • English
    • français
    • Deutsch
    • português (Brasil)
    • italiano

    Export

    RISMendeleyRefworksZotero
    • edm
    • marc
    • xoai
    • qdc
    • ore
    • ese
    • dim
    • uketd_dc
    • oai_dc
    • etdms
    • rdf
    • mods
    • mets
    • didl
    • premis

    Citas

    Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9240

    Título
    Imagen y memoria del Cid Campeador
    Autor
    Andrés Ordax, SalvadorAutoridad UVA
    Editor
    Ediciones Universidad de ValladolidAutoridad UVA
    Año del Documento
    2009
    Documento Fuente
    BSAA Arte: Boletín del Seminario de Estudios de Arte, 2009, N.75, pags.247-260
    Abstract
    La memoria del Cid ha oscilado entre la canonización sagrada y su exaltación heroica. Los cambios de esa valoración se reflejan en su sepulcro, su plástica y localización, tanto por el monasterio de Cardeña como por los reyes hispanos o por los hombres de Napoleón que estuvieron en Burgos a principios del siglo XIX, concretamente el Barón Vivant-Denon, director del Museo Napoleón de París.
     
    The memory of the Cid has ranged between his sacred canonisation and his heroic glorification. El Cid's tomb, its plastic and location, reflect this changing appraisal, as promoted by the Monastery of Cardeña, by the Spanish Kings or by Napoleon's men staying in Burgos in the early nineteenth century, namely Baron Vivant-Denon, Director of the Napoleon Museum in Paris.
    Materias (normalizadas)
    Arte
    ISSN
    1888-9751
    Idioma
    spa
    URI
    http://uvadoc.uva.es/handle/10324/9240
    Derechos
    openAccess
    Collections
    • BSAA arte - 2009 - Num. 75 [30]
    Show full item record
    Files in this item
    Nombre:
    BSAAArte-2009-75-ImagenMemoriaCidCampeador.pdf
    Tamaño:
    207.8Kb
    Formato:
    Adobe PDF
    Thumbnail
    FilesOpen
    Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

    Universidad de Valladolid

    Powered by MIT's. DSpace software, Version 5.10