2024-03-29T14:47:22Zhttps://uvadoc.uva.es/oai/requestoai:uvadoc.uva.es:10324/173812021-06-30T08:11:06Zcom_10324_5343com_10324_5186com_10324_29291col_10324_5348
00925njm 22002777a 4500
dc
Sánchez Manzano, María Jesús
author
Diego Amado, Carmen
author
Alonso Alonso, Ana
author
2010
In this paper, we intend to prove the validity of podcast as a self-learning tool for first-year students of English at the University of Salamanca. This shall help in checking whether additional work results in an improvement of students' oral comprehension. This has been assessed by using either Dialang software and Pretest/Postest design, the former being based on the Common European Framework of Reference for the Languages. This research shows that the teacher can influence on the choice of activities to be carried outside the fixed lecture time, by means such as promoting the use of podcasts, which has become a helpful tool for the improvement of students' oral comprehension.
Este artículo propone la utilización de podcasts como herramienta de autoaprendizaje por parte de los estudiantes de primer curso de Filología Inglesa de la Universidad de Salamanca. El propósito es comprobar si el trabajo extra por parte de los alumnos permite una mejora de la comprensión oral. Para la evaluación se utiliza el programa Dialang porque es el sistema de evaluación lingüística más importante basado en el Common European Frame of Reference for the Languages: Learning, Education, Evaluation (Council of Europe, 2001) y un diseño Pretest/Posttest. Con esta investigación se puede intervenir, relevantemente, en las actividades que los estudiantes realizan fuera de las horas de clases presenciales demostrando que el uso de los podcasts contribuye de forma sustancial a mejorar la comprensión oral de los alumnos.
ES: Revista de filología inglesa, 2010, N.31, pags.233-246
0210-9689
http://uvadoc.uva.es/handle/10324/17381
233
31
246
Filología Inglesa
Podcasts. Recurso didáctico de mejora en la comprensión oral de la lengua inglesa