2024-03-29T06:26:16Zhttps://uvadoc.uva.es/oai/requestoai:uvadoc.uva.es:10324/237232021-07-06T08:22:06Zcom_10324_23595com_10324_5186com_10324_29291col_10324_23611
Villa, Alicia Inés
2017-06-20T17:06:59Z
2017-06-20T17:06:59Z
2011
Agora para la educación física y el deporte, 2011, N.3, pags.321-340
1578-2174
http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23723
321
3
340
The starting point of this paper is the establishment of teacher Physical Education studies in the National University of La Plata (UNLP). In this context, we analyze the most substantive changes in the syllabus design and the ways these have given origin to different representations and practices within the PE teachers training process.We seek to illustrate how curricular changes express the regime of truth at a historical given time about howPE teachers should be trained.We look at the curricula reforms since the creation, in 1953, of the University studies to become PE teacher, in order to analize continuities and discontinuities.
El presente artículo intenta analizar, a partir de la creación del Profesorado Universitario en Educación Física en la UNLP, cuáles han sido los cambios más sustantivos en sus planes de estudio y los modos en que estos han dado origen a representaciones y prácticas sobre la formación de profesores/as en Educación Física. Así, se busca ilustrar las formas en que el cambio curricular expresa la voluntad de verdad de un momento histórico sobre cómo formar profesores y profesoras en la materia.Se consideran las reformas curriculares implementadas a partir de la creación del profesorado, desde 1953 hasta la actualidad, deteniéndose en las continuidades- discontinuidades que en ellas se expresan.
spa
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Currículum, Educación Física y Formación del Profesorado: el caso del profesorado de Educación Física de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina
info:eu-repo/semantics/article