2024-03-28T22:27:26Zhttps://uvadoc.uva.es/oai/requestoai:uvadoc.uva.es:10324/515482022-01-19T21:54:19Zcom_10324_38col_10324_852
Rodríguez Caride, Sabela
2022-01-19T10:02:26Z
2022-01-19T10:02:26Z
2021
https://uvadoc.uva.es/handle/10324/51548
Teaching in the 21st century is a huge challenge, and every school must deal with all the changes
happening within society and be, at the same time, an enjoyable place for the students to develop
their skills to live and function in the current society. Adapted to the times we are living, the
United Nations developed and put into practice the 2030 Agenda, but for it to be useful, they need
every single action we can do. That is why this proposal gets the 2030 Agenda to the classroom,
where the frequently called “citizens of the future” are preparing to learn how to live in this
society
La enseñanza en el siglo 21 es un gran desafío, y en cada una de las escuelas se debe lidiar con
los constantes cambios que están sucediendo en la sociedad y al mismo tiempo deben ser un lugar
donde sus estudiantes disfruten desarrollando las habilidades que necesitan para vivir en la
sociedad actual. Adaptado a la época que vivimos, las Naciones Unidas han desarrollado y puesto
en práctica la Agenda 2030, pero para que sea útil, necesitan que todos nosotros contribuyamos.
Es por ello que se presenta esta propuesta, donde se lleva la Agenda 2030 al aula, donde los
llamados “ciudadanos/as del futuro” se están preparando para aprender cómo vivir en sociedad
eng
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Teaching sustainable development goals in primary education
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis