2024-03-28T18:53:34Zhttps://uvadoc.uva.es/oai/requestoai:uvadoc.uva.es:10324/237102021-07-06T08:21:56Zcom_10324_23595com_10324_5186com_10324_29291col_10324_23609
Wichmann, Klaus
98b7c74a-fa09-47ac-b6b8-ef5e6956e4bd
500
Ediciones Universidad de Valladolid
EDUVA101
500
2017-06-20T17:06:01Z
2017-06-20T17:06:01Z
2011
Agora para la educación física y el deporte, 2011, N.1, pags.87-110
1578-2174
http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23710
87
1
110
The main aim of Physical Education is teaching children howto cope with situations that demand physical activity. The creation and organisation of such situations by the teacher is closely connected with his or her understanding of education and movement. If education is considered a means to enable a child to educate itself and if movement is seen as a means of communication between a child and its surroundings, the acquisition of the necessary competences to deal with such situations can only be achieved by an active confrontation with the teaching objectives. This is particularly successful if the children take responsibility for their own learning process and the creation and organisation of their physical education lessons.Based on the conditions mentioned above the following article describes the authors' didactic concept of howto teach Physical Education illustrated by practical examples.
El objetivo principal de la Educación Física es enseñar a los niños a cómo hacer frente a situaciones que exigen actividad física. La creación y organización de este tipo de situaciones por parte del profesor está estrechamente relacionada con su comprensión de la educación y el movimiento. Si la educación se considera un medio para que un niño se eduque a sí mismo y si el movimiento es visto como un medio de comunicación entre el niño y su entorno, la adquisición de las competencias necesarias para hacer frente a este tipo de situaciones sólo puede lograrse mediante una confrontación activa con los objetivos de la enseñanza. Esto es particularmente exitoso si los niños toman la responsabilidad de su propio proceso de aprendizaje y la creación y organización de sus clases de Educación Física. Partiendo de las condiciones mencionadas anteriormente, el siguiente artículo describe la concepción didáctica de la enseñanza de la Educación Física por parte del autor, ilustrado con varios ejemplos prácticos.
application/pdf
spa
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Agora para la educación física y el deporte
The acquisition of motor skills
info:eu-repo/semantics/article
ORIGINAL
AEFD-2011-1-acquisition-motor-Skills.pdf
AEFD-2011-1-acquisition-motor-Skills.pdf
application/pdf
176743
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23710/1/AEFD-2011-1-acquisition-motor-Skills.pdf
b6f805e4749a2187a82b5db0d9c7792a
MD5
1
CC-LICENSE
license_url
license_url
text/plain
49
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23710/2/license_url
4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f
MD5
2
license_text
license_text
text/html; charset=utf-8
0
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23710/3/license_text
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
MD5
3
license_rdf
license_rdf
application/rdf+xml; charset=utf-8
0
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23710/4/license_rdf
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
MD5
4
THUMBNAIL
AEFD-2011-1-acquisition-motor-Skills.pdf.jpg
AEFD-2011-1-acquisition-motor-Skills.pdf.jpg
IM Thumbnail
image/jpeg
1566
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23710/5/AEFD-2011-1-acquisition-motor-Skills.pdf.jpg
47c30da5dd32937ab6082038aea3355e
MD5
5
10324/23710
oai:uvadoc.uva.es:10324/23710
2021-07-06 10:21:56.919
UVaDOC
repositorio@uva.es