2024-03-28T14:44:39Zhttps://uvadoc.uva.es/oai/requestoai:uvadoc.uva.es:10324/238062021-07-06T08:23:25Zcom_10324_23595com_10324_5186com_10324_29291col_10324_23624
Pill, Shane
29b5d6a8-26c2-490d-8e28-b4bf18e0b974
500
Ediciones Universidad de Valladolid
EDUVA101
500
2017-06-20T17:11:42Z
2017-06-20T17:11:42Z
2016
Agora para la educación física y el deporte, 2016, N.1, pags.1-19
1578-2174
http://uvadoc.uva.es/handle/10324/23806
1
1
19
This paper introduces the methods, selected findings and discussion of an action research investigating a coach and player experience of Game Sense coaching as a new approach to coaching an Australian football team. The study was conducted over five months, which covered the in-season training segment of the coach’s training plan. The study involved the coach systematically reflecting on the experience of coaching and regular conversations with the sport pedagogue through coach use of a reflective journal. During the final week of training players were invited to complete a coaching efficacy survey to elicit qualitative data in an attempt to gain insights into their experience of the coaching. At the conclusion of the season the coach participated in a semi-structured interview with the sport pedagogue. The research adds further evidence that game-centred coaching approaches like the Game Sense approach take time to learn, require greater instructional knowledge and game understanding by the coach, and may be misinterpreted as small sided games.
Este artículo presenta los métodos, algunos resultados y la discusión de un estudio de investigación-acción centrado en la experiencia del entrenador y de algunos jugadores de fútbol australiano que siguieron un plan de entrenamiento basado en el enfoque comprensivo del sentido de juego (“game sense coaching”). El estudio se desarrolló durante cinco meses, incluyendo los entrenamientos durante la temporada planificados por el entrenador. El estudio implicó la reflexión sistemática, mediante un diario, del entrenador sobre su experiencia, así como conversaciones regulares con el pedagogo deportivo (el investigador colaborador). Durante la última semana de entrenamiento, se invitó a los jugadores a realizar un cuestionario diseñado para obtener datos cualitativos sobre la efectividad del entrenamiento y sobre su propia experiencia. Al concluir la temporada, el entrenador participó en una entrevista semiestructurada con el pedagogo deportivo. El estudio viene a concluir que los enfoques de entrenamiento centrados en la comprensión del juego, como el “Game-Sense”, requieren más tiempo para ser dominados por parte de los entrenadores, un mayor conocimiento para su aplicación, desarrollo y comprensión del juego; y que puedes ser erróneamente interpretados como “partidillos”.
application/pdf
spa
info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Agora para la educación física y el deporte
Implementing game sense coaching approach in Australian football through action-research
info:eu-repo/semantics/article
ORIGINAL
AEFD-2016-1-implementing-game-sense.pdf
AEFD-2016-1-implementing-game-sense.pdf
application/pdf
376249
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23806/1/AEFD-2016-1-implementing-game-sense.pdf
758b0638d5f3c063f14dd4a73a6ddca9
MD5
1
CC-LICENSE
license_url
license_url
text/plain
49
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23806/2/license_url
4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f
MD5
2
license_text
license_text
text/html; charset=utf-8
0
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23806/3/license_text
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
MD5
3
license_rdf
license_rdf
application/rdf+xml; charset=utf-8
0
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23806/4/license_rdf
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
MD5
4
THUMBNAIL
AEFD-2016-1-implementing-game-sense.pdf.jpg
AEFD-2016-1-implementing-game-sense.pdf.jpg
IM Thumbnail
image/jpeg
1743
https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/23806/5/AEFD-2016-1-implementing-game-sense.pdf.jpg
ece7acdda47f7caa17f7103b030d3bed
MD5
5
10324/23806
oai:uvadoc.uva.es:10324/23806
2021-07-06 10:23:25.193
UVaDOC
repositorio@uva.es